Thursday, September 17, 2009

Soalan Wajib Waktu Raya

Cuba perati masa kita beraya nanti mesti akan ada soalan dan ayat2 biasa yang kita dengar dan dengar dan dengar setiap tahun. Tak de ker ayat2 cinta...ops ayat2 lain yang dia orang boleh tanya or cakap kan masa berbual. Antaranya:
  • bila balik raya?
  • dah berapa orang anak (ada tak org tanya dah berapa isteri ngko???)
  • gemuk nye ngko, dulu cam tiang letrik jer (mmg mulut tak de insurance betul keluar statement cam ni...)
  • banyak ke buat kuih raya?
  • tak buat kuih pun, tunjuk2 jer
  • tak buat kuih raya pun, tak de sapa nak makan (abis nanti ada tamu datang nak jamu apa?)
  • tak buat kuih raya la, camana nak buat anak kecik2 tak de sapa nak jaga

1 comment:

  1. tambahan soalan wajib ye
    1. Kerja / duduk mana sekarang....boleh minta alamat? ( hihihih....tiap thn soalan sama)
    2. Ni dodol buat sendiri ke?sedap....( dalam hati mintak tapau ler tu...hihihihi)

    ReplyDelete