Saturday, October 26, 2013

Majlis Aqiqah dan Cukur Jambul ♥DHIYA DANISHA♥

Alhamdulillah Sabtu lepas 26 Oktober 2013 kami selamat mengadakan masjlis aqiqah dan cukur jambul anak kami yang ke-5. Mummy busy so baru sempat nak update blog.

Theme colour pink purple. Biasala gugurl kan...heheheh

Tuan tanah in purple and pink

Mi little angel yang diraikan...Dhiya Danisha

Tidur ler pulak buah hati Mummy ni...


Mummy, Daddy & Dhiya


Mummy panggil kumpulan marhaban. Alhamdulillah ramai yang dapat datang ,lebih daripada 35 orang



Mummy bersama Datin S dan Mama Miraki. Malam sebelum majlis mereka tidur rumah Mummy. Seronok tau adik-beradik datang tidur rumah. Bukan senang nak datang tidur rumah adik beradik ni. Yang penting masa hari majlis boleh kerah tenang dia orang...heheheh

Kakak Mummy si YB Bukit Mutiara pun mencemar duli datang ke Bangi


Alhamdulillah 6 daripada 9 adik beradik Mummy dapat datang. Masa ni Kak Kay dan Kak Mah belum datang lagi, so dia orang tertinggal la sesi posing2 ni...hehehe




Tuesday, October 15, 2013

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Salam Aidil Adha dari Mummy & family.... Tak sempat nak posing raya, Daddy dan anak2 dah tukar uniform sebab nak pergi gotong royong kat surau....huhuhu

Raya haji tahun ni kami beraya di rumah masing-masing. Nak meraikan bersama jiran-jiran tetangga. Daddy pun nak gotong royong kat surau. Bibik mintak cuti untuk raya haji ni so malam tadi sebelum tidur Mummy dah masak sikit-sikit menu raya. Pagi tadi bangun pukul 6am dan sambung masak. Ni la menu raya kami anak beranak.


Tak de maknanya jadi orang Johor kalau pagi raya tak ada menu ketupat nasi. Tak kisah le ketupat anyam ke, ketupat seger atau ketupat daun pisang. Yang penting ketupat nasi. Aksesori dia Mummy masak sayur lodeh, sambal kacang dan rendang daging. Kalau ada kari ayam lagi sedap ni.




Daddy dan Danish tak berapa suka makan ketupat nasi, so Mummy masak nasi briyani. Sedappp ni kalah nasi briyani Mat Sah yang fofular kat Batu Pahat tu...heheh. Mummy masak ayam masak merah dan buatkan acar darat. Nak buat nenas paceri malas la pulak

Kuih raya tak de buat apa cuma buat chocolate cake ni seketul dan

Caramel crunchy almond yang tersangat lah sedapppppnya....

Mummy di hari raya


Sempat gamabr dengan Dania jer...heheh




Sunday, October 6, 2013

Makan makan dan makan

Dua hari cuti tak ada ke mana pun. Daddy gi ride ke utara dari hari Jumaat, malam ni baru balik. Plan nak pergi ke Nilai 3 untuk beli bunga telor untuk majlis aqiqah dan cukur jambul Dhiya pun tak jadi. Lagi pun 2 hari ni cuaca mondom dan gerimis je, in the end menipiskan sofa je la bangun tidur bangun tidur masak makan.

Pagi tadi Mummy ke pasar tani. Mak datuk harga lauk pauk semua naik mencanak2. Yang Mummy paling terkejut daging salai. Bulan lepas Mummy beli sekilo baru RM40, hari ni dah naik RM60. Daging batang pinang sebelum ni RM 25 dah naik ke RM32, daging biasa dulu RM22 dah naik RM27, patutlah daging salai pun naik harga.

Udang besar 2-3 bulan lepas sekilo dalam RM18-RM20. Hari ni Mummy beli RM30.50/kg. Ayam turun sikit RM7.70/kg. Ikan bawal putih RM30, jenahak dan tenggiri isi RM29, ikan kembung RM12, ikan kucing RM10. Satu troli je dah RM200++. Semakin kecil nilai matawang kita


Umbut RM9/kg. Yang ni patutlah sebab susah nak cari pokok kelapa. So Mummy masak kari umbut campur dengan ayam


Tumis pedas sulur keladi. Korang tau tak apa benda alah ni. Sedap oooi. Tapi kena masak pedas2 dan letak ikan bilis banyak2


Ayam goreng untuk anak2


Petang-petang layan FB tanpa rasa bersalah menghabiskan 1 slice choc cake yang sangat-sangat sedapppp (sendiri buat sendiri makan sendiri puji....hahah)


Tak tergoda ke


Mummy letak choc ganache banyak2...terasa2 cam makan choc la pulak..hahha...haven
posted from Bloggeroid

Thursday, October 3, 2013

Cuti-cuti Perth - Part 8 (Kerriley Park Farmstay)

Dari Mandurah 3.5 hours drive menuju ke Kerriley Park Farmstay. Dah duduk kat apartment kita pindah duduk di rumah ladang pulak ya anak2. Kerriley Park Farmstay ni terletak di antara bandar Busselton dan Margarate River. Perth - Bunbury - Busselton dan sebelum ke Margarate River kena exitlah untuk ke farmstay ni

Dah sampai Busselton bermakna dah dekat la farmstay yang kami akan tinggal untuk 3-4 hari


Perjalanan ke Selatan Perth menuju Margaret River kita akan disajikan dengan pemandangan ladang anggur dan ladang binatang. Sekarang ni musim sejuk so pokok2 anggur semua memang masih togel lagi atau ada yang baru nak tumbuh tunas daun baru


Dapat capture pelangi penuh ni....


Yesss akhirnya selepas 3 jam drive dari Mandurah sampai juga ke farmstay ni


Family operated farmstay


Hanya untuk guest sahaja


Cottage kami nama Banksia... nampak tu nama OMAR


Ikut jer arah sign board sure jumpa mana satu cottage yang kami akan tinggal








Persekitaran cottage





Inilah kediaman kami untuk 3-4 hari. Bayar 3 hari dapat 1 hari percuma...




Dikelilingi pokok ala2 belukar


Rumah kayu jer....hehhe


Bahagian hadapan untuk BBQ... tiap2 hari berBBQ ni



Master bedroom


2nd bedrooom




Bilik ke 3 cum bilik main. Ada 3 single bed


Dapor Mummy untuk 3 hari.... perfect!

Living area


Laundry area


Fresh telor ayam dari reban 

Kami sampai sini dalam pukul 3.15pm. Lepas solat jamak Mummy terus bersilat kat dapor dan cuci kain baju yang kotor. 

Anak-anak kat luar berbbq dengan daddy

Memang puas hati dengan keadaan rumah yang selesa dan bersih. Rate pun ok. Stay 4 malam bayar 3 malam, stay 7 malam bayar 5 malam... so untuk yang stay lama memang berbaloi-baloi la.