Syawal dah 3 hari berlalu tapi Mummy masih nak cerit apasal ray alagi...hehehe. Kisah open house dihari terakhir Syawal...bersamaan Ahad 16 September. Hari Ahad lepas tu kami ada 6 jemputan open house, 1 jiran setaman, 1 kawan Daddy kat taman sebelah, rumah kakak Mummy Datin S di Sri Gombak, rumah Mak Lang Daddy di Puchong, rumah kawan Mummy di Putrajaya dan rumah kawan Daddy di Shah Alam.
As usual tengok dulu muka puan tanah...
Yang 2 orang lagi dah berebut cop seat dalam kereta so tak boleh nak posing ngan dia orang
Rumah pertama... rumah jiran Mummy... kami jadi antara tetamu yang terawal datang. Nasib baik tuan rumah dah 'buka rumah' hehehhe. Menu set nasi putih, laksa, set nasi himpit, kambing panggang, salmon panggang, laksa dan banyak lagi la. Mummy makan nasi himpit je.
Rumah kedua, rumah kawan Daddy... taman sebelah jer. Menu utama nasi arab, mee kari, mee rebus, spagetti, nasi himpit dll
Kawan daddy buat open house cum kenduri doa selamat sebab nak pergi haji. Untuk Pian & isteri selamat pergi dan selamat kembali. Semoga mendapat haji yang mabrur
Rumah ketiga, rumah kakak Mummy, Datin S. Menu utama nasi briyani, set nasi himpit, sate, soto , kuih muih dll. Mummy makan meehoon sup jer pun
Ni jer Mummy makan....hehehe
Kak Mah dan Kak Noor
Bersama dua orang kekanda Mummy
Tamu tak berhenti2...
Muka terkejut Dania
Dania & Echah
Abang Wan (hubby Kak Kay) & Daddy
Ni anak buah Mummy si Ariff
Mummy & Kak Kay
Walaupun x cukup korum, posing2 tetap posing...hehehe
Di rumah ke-4.... rumah Mak Lang Daddy di Puchong. Majlis bermula pukul 4pm hingga ke malam. Kami sampai dalam pukul 6.00 pm...
Anak2 tersayang
Mak Lang Daddy, adik kepada arwah MIL
Daripada 6 jemputan tu kami cuma dapat pergi 4 rumah je. Maaflah pada kawan Mummy di Putrajaya dan kawan Daddy di Shah Alam, kami tak 'sempat' nak pergi.
Ini n3 terakhir tentang raya kut...hahaha. Tapi kalau lepas ni ada lagi n3 pasal raya jangan marah la yer...hehehe