Blog catatan kehidupan peribadi Mummy bersama hubby dan lima orang permata hati kami, Emmer Daniel, Adam Danish, Dania Batrisya, Emmil Dafiy dan Dhiya Danisha. Juga cerita-cerita tentang saudara dan suku sakat Mummy. Ada juga cerita kenangan bersama emak dan abah.Luv u all.
Saturday, April 26, 2014
Tuesday, April 22, 2014
Secawan Nes O Panas

Lepas dinner bancuh nes o satu mug besar. Pas tu sembang-sembang dalam wassap family. Lepas tu adik Mummy si Mama Miraki kata jangan minum nes o selalu nanti pening. Dan kalau oranh ada migrain pun tak boleh minum nescafe. Ya ke? Itu fakta atau auta ya. Mummy dalam sehari sekurang-kurangnya 3 kali pekena nes o. Pagi sebelum pergi kerja, minum petang di opis dan malam selepas dinner. Itu dah masuk kategori ketagih ke belun ye? Hehehe. Mummy suka nescafe gold sebab aroma dia sangat-sangat sedap. Kalau tak yang ada kafin boleh je beli yang decaffeinated.
posted from Bloggeroid
Saturday, April 19, 2014
H2O... Air oh air

Alhamdulillah disaay simpanan air di rumah diparas kritikal hujan turun dengan selebat-lebatnya selepas Asar tadi. Mummy anak beranak sama-sama menadah air dan angkut masuk ke bilik air. Perghhh sakit pinggang weiii. Terasa macam zaman dulu- dulu masa kat kampung je. Bila hujan je abah sibuk dan kerah anak-anak bukak penutup tempayan. Adoi nostalgia betul

Kerahan tenaga ni... semua terlibat ...hihi
Kain baju dah menimbun. Tunggu esok la baru cuci. Kalau ikut schedule esok dalam 10.30 am dah ada air.
posted from Bloggeroid
Daniel's Birthday Celebration
N3 terperap dalam draft mode sekian lama. Peristiwa 6/2/2014 yang lepas. Ulang tahun kelahiran bujang sulong Mummy si Emmer Daniel a.k.a Along.
Tak sempat nak membaking. So mummy beli je kek kat kedai.
I'm 12...
Love u forever....
Mummy dan anak-anak
Daddy dan anak-anak
Small gift from Mummy & Daddy
Saiz badan dah lebih besar dari Daddy. Baju Daddy pun dia tibai pakai je
5 siblings
Masing-masing berkerumun nak tahu apa hadiah Along dapat. Tahun lepas Mummy belikan dia iPad mini, tahun ni Mummy hadiakan dia jam .... ice watch swatch ada dalam wishlist dia...
Ini birthday card Along yang ke-12 dari Mummy dan Daddy. Birthday card dari 1st - 11th year ada dalam simpanan Mummy. Nanti bila dia dah besar dan jaga sendiri barang-barang peribadi, barulah Mummy akan serahkan kesemua birthday card yang pernah Mummy dan Daddy berikan pada dia.
Friday, April 18, 2014
?????

Sudah masuk hari ke 42 tragedi kehilangan pesawat MH329 berlalu, tapi banyak persoalan yang belum berjawab.
Di MANA MH370 sekarang?
APA berlaku pada MH370?
BAGAIMANA ia berlaku?
SIAPA yang lakukan?
BILA MH370 akan ditemui?
BILA semua persoalan ini akan terjawab?
posted from Bloggeroid
Thursday, April 17, 2014
Paridahhhh oooo paridah
Dalam sibuk-sibuk cerita pasal kehilangan MH370 yang belum ada kesudahannya lagi, kita juga 'disibukkan' dengan cerita 'patern' tudung paridah yang kena ciplak 'katanya'.
Mummy bukan peminat tudung paridah pun so tak adalah nak ambil pot sangat. Tapi bila orang dah bercerita tu tergerak juga la nak membaca komen-komen pasal isu ini. Lagipun rasanya bentuk muka Mummy tak sesuai dengan patern turund paridah kut. Dan Mummy pun tak suka dengan patern tudung paridah yang bertingkat-tingkat sangat tu. Abang ipar Mummy kata tudung paridah tu macam skirt budak-budak yang bertingkat-tingkat dengan warna yang kebanyakkannya sangat-sangat cerah .
Statement yang orang tak puas hati bila dalam fan page paridah keluar ayat kalau nak berfensyen tu ikut la kemampuan. Dengan bahasa halusnya kalau ko tak mapun tak payah le nak tiru2 pakai style tudung mahal...hehe
Ekoran dari cerita ini blogger yunabella.blogspot.com sangat-sangat meletops dengan kaedah pemakaian tudung bawal versi paridah yang dia buat step by steps.
Mummy pun menyibuk le nak pakai tudung ala yunnabella ni.....


Mummy bukan peminat tudung paridah pun so tak adalah nak ambil pot sangat. Tapi bila orang dah bercerita tu tergerak juga la nak membaca komen-komen pasal isu ini. Lagipun rasanya bentuk muka Mummy tak sesuai dengan patern turund paridah kut. Dan Mummy pun tak suka dengan patern tudung paridah yang bertingkat-tingkat sangat tu. Abang ipar Mummy kata tudung paridah tu macam skirt budak-budak yang bertingkat-tingkat dengan warna yang kebanyakkannya sangat-sangat cerah .
Statement yang orang tak puas hati bila dalam fan page paridah keluar ayat kalau nak berfensyen tu ikut la kemampuan. Dengan bahasa halusnya kalau ko tak mapun tak payah le nak tiru2 pakai style tudung mahal...hehe
Ekoran dari cerita ini blogger yunabella.blogspot.com sangat-sangat meletops dengan kaedah pemakaian tudung bawal versi paridah yang dia buat step by steps.
Mummy pun menyibuk le nak pakai tudung ala yunnabella ni.....

Mummy hari ini... purple hijau... berbawal yunabella aka bawal paridah lagi

Semalam biru - gray. Pin panjang baru beli RM10 jer pun. Saje beli pin yang ada banyak warna so boleh match dengan mana-mana tudung. Sengaja Mummy beli pin bentuk panjang dan bukan yang bulat. Sebab kalau yang bulat besar tu dah macam lampu kat badan ultraman yang berblink-blink bila kuasa nak habis kan...heheh

Kelmarin maroon-black. Masa ni tak beli lagi pin tudung panjang so tak menjadi sangat rompol paridah.
Amacam ok tak? Tudung bawal pasar malam RM9 + brooch RM10 (boleh mix & match). Ni kira berfesyen ikut kemampuan la kan.... heheh
Friday, April 11, 2014
Selfie

Mari kita berselfieeeee..... hehehe. Mummy dari hari Isnin hingga ke Jumaat hari ini....
N3 merapu sekadar membuang sawang2. Mood berblog Mummy memang sudah hilang ke laut sebagaimana hilangnya MH370 yang belum lagi dapat dikesan di mana berada.
Still hoping that speculation yang mengatakan flight hijacked tu betul belaka. Anak-anak kapal dan penumpang masiH selamat. Dan berdoa agar perampas mengembalikaN anak-anak kapal serta penumpang dengan selamat... tidak ada yang mustahil atas kehendakNya. Kita tidak boleh berputus asa dan berhenti dari berdoa. AMIN.
posted from Bloggeroid
Saturday, April 5, 2014
N3 Rojak

Kalau ikut jadual esok dan lusa kawasan perumahan Mummy terlibat dengan catuan air. So sebagai persediaan Mummy dah simpan air dalam tong. Ini untuk kegunaan mandi dan wudhu. Untuk masak-masak Mummy simpan air dalam tong dan letak di dapor.

Tengahari tadi masak lemak cili api daging salai + pucuk ubi + belimbing. Masak pedas-pedas dan santan kena pekat-pekat sikit.

Dah laju Dhiya merempit dengan ferari dia...hahha

Dah pandai layan iPad
Datuk Kapten Nik Huzlan... orang yang sangat pupular akibat dari kehilangan pesawat MH370. Semua stesyen TV berebut-rebut panggil beliau jadi tetamu. Penerangan secara santai dan penggunaan layman term membuatkan orang mudah faham. Kalau dia on air memang Mummy tunggu-tunggu.

Walau sudah hampir sebulan berlalu MH370 hilang tapi Mummy masih mengharapkan MH370 akan kembali dengan selamatnya. Ramai yang mengharapkan keajaiban berlaku. Namun yang pasti dengan izin Allah semua boleh berlaku.
posted from Bloggeroid




















