Sunday, August 22, 2010

Jamuan Buka Puasa - Menu

Jom kita layan apa menu yang ada, sebahagian besarnye Mummy masak sendiri dan banyak gak yang tamu2 Mummy bawak. Sampai tak cukup2 meja nak letak makanan. Jomlah layan je.... ahhahahha...pagi2 dah tengok gambar2 makanan ni....jangan ada yang puasa yang yok pulak....hahaha...eh tapi sebelum tu jangan pulak ada yang kata Mummy ni riak pulak sebab menunjukan menu2 berbuka semalam...hahahah... Mummy satu pendapat ngan MMiraki, baca blog yang tak ada gambar cam baca buku sekolah jer... kejap je dah ngantuk....hahahha... itu pendapat Mummy la...

Daging black pepper

Lemak kuning teman tapi mesra ikan parang dan nenas

Hati goreng kicap

Paul The Octopos goreng tepong...... ayam goreng berempah lupa nak snap la pulak... Mummy rasa cam nak saman je si Paul ni, sebab masa Mummy goreng ni dia dah mengamuk dan menyumpah seranah Mummy ni

Sambal goreng JaWorld

Ikan bilis petai... jangan saman Mummy kalau ada yang sakit perut dan keluar masuk toilet balik dari rumah Mummy. Sambal ni amat2 pedas....

Rupa buruk tapi boleh menambahkan selera makan dan bertambah nasi 2-3x

Ikan kembung dan jaket bakar cicah cili kicap

Soto dan aksesori

Carrot walnut cake dan agar2 santan

Fruit punch ... F&N fruity flavour + aiskrim soda + fruit cocktail + ais .... walaaaaaaaaaaaa....sejukkkk

Fruit cocktail - sumi jeli + fruit cocktail + laici + susu cair + ais ... dessert sempoi yang sedap...

2 ketul kari kepala ikan saiz 'XXXXL'. Makan kari ni seminggu bau kari melekat kat tangan...hahaha. TQ Datin S & Datuk T 

 Kerabu mables mangga dari Desa Baiduri... kalah yang jual kat kedai tomyam...

Kerabu @ keluban tauge & daun meranti dari Klang. Makn cam tu je sedap! 

Bubur kacang & pulut hitam dan kuah durian cicah roti my SIL

Sosej roll & pulut inti

Ketupat palas cicah serunding ayam... tak ingat dah sapa yang bawak

Kuih tako vs tepong pelita Mama Miraki
 
Rambutan dan dokong... segar dari kebun Mummy orang... hehhe

Banyak2 menu kat atas, ni je yang Mummy makan masa buka... kerabu... sure awet muda la cam ni... hahah... Bila kita dah masak seharian, tengok menu2 yang sendiri masak dah tak lalu....

TQ lah kepada penaja2 makanan untuk sesi bukak posa ni ye. Insyallah panjang umur, murah rezeki tahun depan kit abuat lagi... tunggu n3 seterunsya untuk aksi sana-sini... tungguuuuuuuuuuuuuuuu ... nak mandi dan solat subuh dulu... mata ngantuk sangat ni....

1 comment:

  1. gee....tengok gambar ni lapar wei.......semalam cam tak sempat nak makan..busy bersembang jer.....lalalallalala..

    ReplyDelete