Friday, August 20, 2010

9 Ramadhan 1431

Dah masuk 9 Ramdhan, idea nak masak pun dah tepu tak tau nak masak apa dah. Nak beli pun dah tahap tengok lauk pauk kat bazar tu sedikit pun tak ada rasa teringin. So akhirnya ni je yang Mummy masak untuk berbuka.


Sambal ikan bilis pedas lagi ... yang ini so far memang tak menjemukan... goreng ikan 2 kembung 2 ekor pun tak berusik...

Mee goreng

Lemak putih tauge ngan tauhu

Kole kacang ngan puding jagung. Dan cam biasa Mr Tako. Murtabak daging sekeping pun ada gak.

3 comments:

  1. Gee kok sama...sambal goreng ikan bilis dengan "bobor" taugeh. Aku sebenarnya beli tahu ngan taugeh tapi bila Tanty nak masak tahunya entah kemana entah... nak pegi lagi Tanty kata tak payah...so bobor taugeh jer. Pastu ayam paprik.

    ReplyDelete
  2. mummy - mmg ikan bilis tak akan jemu sampai bila...tu lauk sempoi tp sgt sedap

    ReplyDelete
  3. Wong Khoo Lai - dah pening kepala la Yin tak tau nak masak apa...masak tu jer la... laju je pulak pasangan makan sbb ada sambal yg pedas dan ikan masin sikit

    Lina - betul tu, ikan bilis memang tak pernak menjemukan...goreng pun sodap!!!

    ReplyDelete