Monday, August 23, 2010

13 Ramadhan 1431

13 Ramadhan - Pagi ni jiran depan rumah Mummy meninggal dunia. Al-Fatehah ntk beliau dan semoga isteri dan anak-anak beliau tabah menghadapi ujian di bulan Ramadhan ini. Selepas jenazah dibawa ke masjid untuk disembahyangkan baru Mummy pergi ke office.

Cuaca panas sangat hari ni, dan kat dalam opis pulak sejuk ya amat. Badan pun kejap panas kejap sejuk. Petang ni memang otak tepu tak boleh nak fikir dah nak masak apa untuk berbuka. Hasilnya memang menu yang sangat2 sempoi... masak lemak putih tauge + tahu, sambal 'totok' dan ikan goreng je. Anak2 gorengkan telor mata lembu.

Mangga yang sangat manis... jiran Mummy bagi

Seedless grape hasil tuaian kat kebun Mummy tapi orang lain yang usahakan... heheheh

Pult panggang dan koci pulut hitam. Plut panggan tu semua Danny yang  makan. Lepas tu dia tak nak dah makan yang lain2

Telor masin ... jangan amalkan selalu...

Ni la rupa sambal totok... ikan bilis, cili padi dan bawang putih semua digoreng. Pas tu tumbuk sambai hancur... nak lagi ngam lagi perah sikit limau sambal... pasangan teman tapi mesra untuk masak lemak putih... samada pucuk ubi, tauge dan yang sewaktu dengannya...

5 comments:

  1. Dah habis dah menu memasak berbuka puasa... so semalam beli kat pasar ramadhan. Harith ngan Tanty makan nasi ambeng, aku makan nasi dagang dan spare nasi baryani ayam. Not satisfied. Sahur goreng telor dadar, ikan bilis ngan kacang tanah.

    ReplyDelete
  2. Yin - kelakar la ngko ni, siap spare nasi baryani lagi... hahaha

    ReplyDelete
  3. wa wa wa Mummy Gee, tang sambal titok tu yang mengancam tu.....

    ReplyDelete
  4. NoorGie - sambal tu power.. resepi tradisi zaman berzaman2... dulu2 masa kecik klu tak de lauk makan nasi ngan sambal totok tu je... sob...sob...sob...

    ReplyDelete
  5. Gee... spare nasi baryani tu coz ko pun tau bungkusan nasi dagang bukannya besar pun. Ciputtttttttttttt je. Itu pasal la ambik nasi baryani. Baru mantop.

    ReplyDelete