Friday, August 6, 2010

Anak2 demam ...

Hari ni Danish & Dania tak sekolah. Masing2 demam. Dania demam , sakit perut dan cirit birti sejak semalam. Danish demam dan ulser mulut yang teruk. Nak minum pun Mummy suruh pakai straw sebab sakit bibir terkena mulut cawan. Malam tadi lepas Maghrib Mummy bawak dia orang gi klinik.

Kiri - Dania masa kat klinik malam tadi, tengah tunggu gilirian so baring kat sofa dulu
Kanan - Dah dalam bilik dr, tapi sakit perut ssangt kut tu yang dia tka nak duduk kat kerusi

Tengoklah mulut Danish tu..merah dan merkah mengelups. Sampai kering dan berkerepek...kena sapu gel je nak bagi lembab. Eczema dia pun tengah naik sekarang ni... kalau sampai weekend ni tak hilang gak memang kena gi jumpa pakar kulit lagi la. Dalam setahun memang 2-3 kali la kena bawak dia ni gi pakar kulit. Kalau setakat gatal sikit2 Mummy bawak gi klinik biasa je. Kalau dah teruk sangat gatal dia baru bawak gi pakar. Entah ubat apa lah yang pakar tu bagi sebab selalunya lepas 2-3 hari makan dan sapu ubat mesti kulit di licin dan mulus...kos? Dah nama pun pakar so ikut harga pakar la... tak pe janji anak2 smeua sihat...

Orang lain sakit si Daniel yan gmenyibuk baring kat katil dalam bilik doktor... sabar je la...

Sepat semboh ye anak2 Mummy...

3 comments:

  1. sian ya klu bebudak sakit.. anak I pun badan tgh kena alergi merah2...kejap ada...kejap ilang..tak phm..

    ReplyDelete
  2. MMirror - betul tu, kesian kalau buadk tu sakit... budak2 dah selalu xtif tetiba melepek jer...

    ReplyDelete
  3. Berganti2 pulak, hari tu anak Miraki. Ni dah berjangkit pulak. Ni mesti kongsi2 gelas ni

    ReplyDelete