Wednesday, June 9, 2010

Makan dan makan lagi ....




Breakfast pagi ni, sukun goreng cicah sambal kicap 'membunuh'...memang pasangan teman tapi mesra. Sukun tu pulak cam dah hampir masak, lemak2 manis....nyum2...sukun tu beli kat pasar tani masa gi rumah Mama Miraki last weekend. Nampak sambal kicap ngan tempe goreng kat rumah MMirror, cam sedap je ek...emmm balik kerja nnt nak beli tempe le... sambal kicap dah siap dah.

Menu 'diet' malam tadi. Sepinggan sotong goreng tepong cicah sos...makan panas2...nyum...nyum...tanpa sedar separuh pinggan gone, selamat masuk perut Mummy....


Ubi rebus cicah sambal tumis ikan bilis dan teh-o (nak ngam lagi ngan kopi-o la). Ni breakfast Mummy semalam. Ubi tu pun beli kat pasar tani dekat rumah Mama Miraki. Ubi tu tersangatlah empoknya. Memang cam ubi dulu2 yang abah tanam. Ada lagi 2 biji ubi tu, kalau goreng petang ni pun ok gak ...hehehe...


Pernah tak uols makan meehoon sup @ soto pas tu uols mintak sambal kicap tapi dia orang bagi bendalah cam kat atas tu? Boringkan... pada Mummy tu bukan sambal kicap. Tu cam kuah kicap jer, kalau nak cicah ikan bakar ke ok la kut tapi klu untuk campur kat kuah meehoon sup @ soto memang tak sesuei kan!!!! Heeee...banyak sangat cengkadak Mummy ni kan, sambal kicap pun nak jadi isu... apa2 la labu...

5 comments:

  1. Pergi ke pekan membeli ikan,
    Ikan dibeli dgn biji ranti,
    Makanlah selagi masih boleh makan,
    Agar tak menyesal pabila tua nanti.

    ReplyDelete
  2. Mummy belilah pantun dari Cikgu MSOm ni...

    Pergi ke pasar membeli kopi
    Kopi radix sedap sekali (ye ke sedap? x pernah try pun)
    Masalahnye bukan makan lagi
    Dah masuk kategori mentedarah ni...(hihihi...sound effect....)

    p/s Cikgu yg baris ke-4 pantun cikgu tu lerlebih sukukata. Pantun kan 8-12 suku kata...betul tak cikgu?... heheh...itu cikgu saya ajar dulu la)

    ReplyDelete
  3. Dulu bila pagi2 mak buatkan sarapan ubi rebus merungut.skrng siap snap2 gambo lg

    ReplyDelete
  4. Mek Klate - Sedangkan pantai lagi berubah, inikan pula selera manusia...ahakkkkk

    ReplyDelete
  5. anak itik langgar tenuk
    cedera parah lalu mampus
    dulu kurus sekarang gemuk
    dulu kerinting dah jadi lurus

    ReplyDelete