Tuesday, June 15, 2010

Kantoi!


Mummy : Kak gula ada tak?
Kakak A : Cuba tanya kat kaunter/
Mummy : Dik gula ada lagi tak?
Miss Kaunter A : Eh! Kat Kaunter kau gula ada lagi tak?
Miss Kaunter B : Tinggal sekilo je kak, nah ambik lah.
Mummy : (Tetiba terpandang bakul yang penuh dengan gula di bawak meja kaunter). Tu banyak2 dalam bakul apa? Garam ke?
Miss B : (Muka tersipu2 malu)...emm akak nak berapa kilo?
Mummy Gee : 2 kilo je

Sketsa di sebuah mini pasaraya kat Sek 7 BBBangi petang semalam, alah tak payah la nak sorok2 gula tu dik oo... klu nak sorok pun sorok lah tempat yang orang tak nampak, ni letak kat bawah meja cashier pas tu cakap gula dah habis pulak. Cakap jer la elok2 kat pelanggan gula ada tapi limit sorang boleh beli sekilo or dua...hah tak pasal kan dah malu sendiri...

3 comments:

  1. Ko ni baik sangat... kalau aku dah kene maki hamun budak tuuu...

    ReplyDelete
  2. sopan jer ayat mummy

    ReplyDelete
  3. Yin/Anonymous - Mummy ni kan wanita ayu, lemah lembut, anggun dan bersopan santun, mana boleh cakap kasar2... nak marah pun kena senyum ... hehehhe....hah! nak muntah? cepat pi ilik airrrrrrrrrrrrrr....(ops...alamak dah terjerit la pulak.... maafkan saya ....hihihi)

    ReplyDelete