Showing posts with label makan-makan. Show all posts
Showing posts with label makan-makan. Show all posts

Wednesday, February 1, 2012

Lunch Date

Lunch hour hari  ni ada date dengan kakak Mummy, si Kak Kay dan anak bujangnya si Hafeez. Pukul 12pm Kak Kay SMS kata dah on the way. Janjinya dia jemput Mummy kat opis. Kul 12.30pm dia sms kata sangkut jam kat pekan Kajang la pulak. So Mummy pegi dulu ke Wong Solo dengan anak saudara Mummy si Arif (ariff ni kerja satu opis dengan Mummy), takut nanti meja penuh dan kena menunggu giliran nak duduk la pulak. Masa Mummy samapi ke Wong Solo tinggal 3 meja je yang kosong yang lain dah ada orang, puhhhh nasib baikla. So order2 dulu sementara tunggu Kak Kay sampai.

Posing dulu sebelum Kak Kay sampai

Manalah dia orang ni x sampai2 lagi? Dah lapar dah ni.

Akhirnya yang ditunggu2 sampai juga...

Apasal ko pandang aku?

Ni la rupa set ayam penyet yang Mummy sangat2 suka

Kangkung goreng belacan

Udang goreng tepong

Gado2...

Ikan siakap 3 rasa.... mula2 waiter tu hantar bawal 3 rasa pas tu Mummy suruh tukar sebab dia yang salah ambik order..

Air tembikai yang menghairahkan.....pure tak de tambah2 sirap pewarna pun

Posing2 dan posing

Sukanya dia dapat angpow....angpow ni dari Mama Janet untuk Kak Kay dan Mama Miraki. Mummy bawakkan dari kampung. Lupalah sepatutnya Mummy ambik komisen tolong bawak angpow ni sampai KL

Cukup2 la tu kak kay, habis dah isi kelapa muda tu...

Tuesday, January 31, 2012

Makan-makan @ Ice Room

Cerita yang dah agak basi tapi Mummy nak gak publish..hihihi. Malam Sabtu sebelum balik ke kampung Daddy we all gi makan2 dulu, saje je daddy nak celebrate birthday Mummy.

Gambar wajib sebelum keluar rumah kena posing2 syok sendiri dulu

Kalau tanya anak2 nak makan kat mana, memang sinilah pilihan mereka...kekadang boring gak sebab lunch hour Mummy kerap makan kat sini

Me & my other half..

lov u 4ever

Pricessless gifts forever




4 anak dengan karektor yang berbeza

Birthday cake budget dari resepi rahsia....hihihi.... kalau beli besar pun tak habsis so beli choc moist 2 slices, strawberry choc 1 slice dan white choc with macadamia  1 slice...Pssttt.... bilangan candles tidak  mewakili umur sebenar tuan punye blog...hihihi

Bagi peluang kat budak comel ni tiup lilin...kalau tak mau meraung dia

Makan sama2 yer...

Manggo & strawberry smoothies... tinggi punyerrrrrr

Tak pandang kiri kanan dah...

Korang baik2 nanti Dafiy fireeeeeeeeeeeee

Untuk makluman Mama Janet, MacBook tu sejenis makanan yang sedap dimakan dan dicicah ngan sambal belacan ... hihihihi..... macbook= notebook keluaran Apple. 

Friday, February 25, 2011

Jalan2 cari makan di Ice Room

Malam tadi lepas tiup2 lilin dan potong kek untuk Danih, kami bawak anak2 keluar makan kat Ice Room. Dah lama nak pegi Ice Room tapi tak pergi2... tiap2 hari lalu depan Ice Room masa nak pegi kerja, warna hijau striking memang rasa sangat2 fresh dan menyegar especially kalau lalu kedai tu waktu panas tengah2hari, rasa cam nak makan je dinding kedai tu... hahaha

Ice Room di waktu malam


Menu yang berbagai ... buakn setakat ice cream je ye, ada western, malah & chinese food


Budak2 yang teruja tengok gambar2 ice cream kat dinding


Yang ni bagussssssssss


Duta ice room yang baru


3 jenis ice cream yang diorder... saiz mangkuk ice cream ni adalah XXL yer... satu mangkuk boleh makan 2-3 orang... unless hantu ice cream yang makan....hahahah


Manggo smoothies, apple juice (yg dah teroksida... x cun dah warna dia), fresh orange & strawberry smoothies. Manggo & strawberry smoothies itu tersangatttttttttttt2 sedapppppp


Spaghetti bolognese untuk Danny & Danish


Mee apa ntah untuk Mak Su

Nasi goreng special untuk Daddy - sodappppppppp


Nasi goreng kampung untuk Mummy & Makcik


Chicken poridge untuk Dania


Mummy dan SIL, Kamalia


Daniel & Maksu


Dania ni beria2 jer tengok menu...


Kenapa anak Mummy termenung ni? Pening nak fikir menu ke?

Danny & strawberry smoothies


Sedapnyeeeeeeee


Pusing2 makan spageeti


Jangan jeling2...


Nak satu lagiiiiiiiiiiii





Besarnya mangkuk bubur Dania