Wednesday, December 9, 2009

tak sempat

Ni kira n3 ketinggalan zaman la, dah dua minggu Mummy balik dari cuti2 Malaysia kat Langkawi tapi barang2 yang Mummy beria2 beli tak sempat bukak lagi. Malam nilah baru sempat nak bukak dan check samada pecah ke tak? Apa barang yang Mummy beli? Bukan borong sakan yer, setakat yang mampu beli jer. Ikut hati rasanya dengan tokey2 kedai tu Mummy nak bawak balik....

Lepas dua minggu elok lagi semua dalam plastik tak terusiak....Cuba teka apa ada dlm beg plastik tu?

Taraaaaaaaa.... nilah dia dua kotak corell dan sekotak corningware. Sudu tu bukan Mummy punye yer tapi Mek beli dan bagi kat Kak Noor.

Barang2 yang dah dikeluarkan dari kotak. Alhamdulillah tak ada yang pecah atau cacat.
US mari ma.... klu made-in PS dan letak US pun bukan kita tau kan....hihihih

Dinner set 12pcs ni Mummy beli dua set. Bolehlah utk 8 org makan. Org ke 9 guna pinggan milamin palsu yang dah melekat ngan kunyit tu je la yer....

Casserole CorningWare sama design european herbs gak... kira sedondon ler pinggan dan mangkuk

Mummy tambah beli mangkuk dan pinggan hidang nasi yang dijual secara loose. Tapi tu la yg square shape tak de ler pulak so terpaksa lah ambik yang round dan oval shape.

So kesimpulannya (cam buat karangan BM lak ada kesimpulan semua ...) mission ke Langkawi tercapai ler walaupun Mummy kalut nak handle 4 anak sebab Daddy terpaksa balik awal nak hantar bibik balik Indon.

8 comments:

  1. Mummy Gee.. jgn la you "menggugat" keimanan I.. baru je tadi I sebut kt blog MM yg I tak tergoda nak beli pinggan mangkuk lagi.. Dinner set 12pc hijau yg empat segi tu alamak cunnya.. so sweet.
    Berbaloi kan gi jauh2 dpt yg cun2 mcm ni dgn harga yg berpatutan.

    ReplyDelete
  2. MM - mmg sooooooooo cute dinner set tu. Oklah kira berbaloi2 ler i beli selepas berbulan2 melakukan survey.... hehehe... skrang ni berangan nak menambah koleksi la pulak... nak start menabung ni...

    ReplyDelete
  3. La apa ni aku punya dah nak lusuh kau lak baru nak resmi. nampak gaya aku kena beli baru la ye

    ReplyDelete
  4. anonymous - corelle & corningware mana ada lusuh... tu mesti yg palsunye....hahahahha

    ReplyDelete
  5. Yg lusuh tu melamin thailand cik adik oi......

    ReplyDelete
  6. ni tunjuk2 ni sebab nak bagitau dah tak pakai pinggan melamin lah tu yea..hehehehehhe. aku kurang berkenan yang corak ni...aku setia dgn coral plum tu..yang ntah bila akan bertambah

    ReplyDelete
  7. ni tak boleh jadi ni, aku dah hampir tergoda, ari tu gi jusco aku tenung le lama2 pinggan tu,nak pegang takut pecah kan tak pasal2 kena bayar. nak beli tak sesuai lak ngan rumah setinggan aku ni.lagipun kalau aku beli budget lari nanti pinggan tak berisi makanan lak . adap pinggan kosong aja le. kesiannya aku...

    ReplyDelete