Sunday, July 4, 2010

Ubat demam...


Ini dah telan tapi tak hilang pun demam...

Tauhu + tempe cicah sambal kicap 'membunuh' (100% made from cili api kampung!!!). Menghilangkan 20% demam.

Nasi itek - sup ayam special + nasi + sambal kicap. Lepas makan nasi itek ni memang terus berpeluh...80% demam gone...

Baki demam lagi 20% tu rasanya kalau dapat makan ketiwol terus hilang kut. MMirror cepat poskan ketiwol tu ke sini....

p/s MMirror, Mummy pinjam gambar ketiwol in the making tu ye...

4 comments:

  1. Hahaha..... alahai siannya Mummy ni..ni dh kes mengidam dah ni... Mummy nk tau apa crita dgn ketiwol tu? Masih dlm peti ais belum sempat dikukus sbb cari kelapa tak jumpa2...MM ingat nk bwk blk kg je la mkn kt kg.. Bibik Mummy bukan Joworld ya? Mana la tau klu2 dia lg terror membuatnya...suruh je dia tolong rendam n jemurkan.

    ReplyDelete
  2. La aku smlm g pasar bli tewol rm 1 knyang mkn sorang....ko x nk dtg sini,sbb kt sini tiap2 ari minggu ada satu mk cik dr Banting tu suka jual tewol dgn buah melinjau....

    ReplyDelete
  3. bukan susah pun buat ketiwol, cume yang tak tahannya bau dia le, masa nak jemur nanti takut jiran pengsan lak.... lagi2 cuaca cam ni mendung aja, lambat kering, bertambah kuat le aroma ketiwolnya...

    ReplyDelete
  4. kalau dah rendam bakar dalam oven bil;a dah garing blander agak2 jadi tak

    ReplyDelete