Friday, July 2, 2010

Dam dam dum ....

Gambar hiasan khas utk organ gyang tak sabar nak sambut raya....hehheh

Baru masuk opis ni... lunch time tadi Mummy gi ke Mines. Tujuan utama nak cuci mata dan nak makan ler. Apalah Mummy ni jauh2 (tak jauh pun cross jalan je dari opis ni) nak ke Mines setakat nak cuci mata, kat opis tak ada air ke, cuci je lah...hehehe. Alah ni nak cuci mata lain. Ya la si MMiraki & MMirror dah bukak topik kain baju untuk raya so Mummy pun nak turut sertalah...emmm tu la pompuan senang sangat ternoda tergoda.

Hari ni Mummy lone ranger ke Mines so cepat je la b4 kul 2.15pm dah masuk opis semula, klu ada kawan2 sure terlajak ni....heheh... So lepas selak2, bukak2, cuba2 dan berkenan dihati terus ambik je. Lagi lama takut tokey kedai tersenyum sampai tak boleh nak tutup mulut pulak.

Lepas tu gi layan perut pulak la... lapar beb pagi tadi cuma minum milo-o rasanya... lupa dan malas nak turun gi kedai la...
Menu lunch hari ni meehoon soto dan air kalamasi (juice limau nipis + asam boi...sedappppp)

 
Pas tu sebelah kedai Mummy makan ada lah pulak jual keledek bakar ni. Nampak cam sedap je (teruk betul Mummy ni, soto tu tak masuk lagi dalam perut...heheh). Tergoda dengan bau keledek bakar ni terpaksalah Mummy beli gak.. dulu2 kat kebun abah selalu bakar keledek dan ubi, senang je bakar rumput dan kayu2 kering aps tu leta keledek ngan ubi bawak tu... hangus3 makan pun sedap... Mummy beli je sebiji keledek ni...emmm padan muka Mummy, lain kalu tengokla dulu harga... masa nak bayar cam percaya ngan tidak la.. sebiji keledek bakar ni hampir RM 7. Set soto Mummy makan tu pun baru RM6.50.... apa nak buat ... bayar je la....malu lak nak cancel... Org yg jual tu cakap keledek tu mahal sebab import dari jepun ... ntah ia ntah idak 

Ni lah hasil cuci mata untuk hari ni... 3 jelai kain untuk baju kurung Mummy & Dania. Ada kain visco, cotton dan lagi selai tu lupa apa tajuk kain tu....So ngkorang kalau nak beli langsir untuk raya  janganlah sama corak dan warna ngan kain2 yang Mummy dah beli kat atas tu, malulah nanti Mummy nak gi beraya ruma ngkorang!

4 comments:

  1. Kledek Jepun tu 1 kg baru rm3.50 je,x kan sbiji yg dh d bakar smpai rm 7 lbih...Sah la ko kena kencing dgn tokey kedai sbb ko dtg dgn BMW,cuba ko dtg dgn Kancil ,sure sbiji kledek x smpai rm 2....wakakakah......ada org kena kena kencing beli kain,ada org kena kencing beli kledek bakar..........lain kali hati2 dong....

    ReplyDelete
  2. Wah wah Mummy.... beli kain byk2 tu...ada lg ke tailor nk ambik jahitan Mummy? Yg pink biru gmbr yg kedua dr atas tu yg cotton kan? Mmg so sweet.

    ReplyDelete
  3. MMirror, mummy ada personal tailor bila2 masa boleh hantar kain, boleh paksa siapkan dalam sehari lagi.... hahah.... kakak Mummy yg duduk gombaklah tailor mummy tue....heheheh

    ReplyDelete
  4. Gee, kalau arwah abah ada lagi dia kata aleman keledek bakar pun di beli,baik beli air seterop....

    ReplyDelete