Monday, November 2, 2009

JAIS tahan Dr. Asri

KUALA LUMPUR 1 Nov. – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menahan bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin selepas beliau menyampaikan kuliah di sebuah kediaman di Taman Sri Ukay dekat sini, malam ini.
>> berita dari utusan
>> berita dari berita harian
>> berita dari Harakah
>> berita dari TT


Kiri - Senyum kambing di Utusan Malaysia hari ini.
Kanan - BEKAS Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin yang ditahan di sebuah banglo di Taman Sri Ukay, Hulu Kelang selepas menyampaikan kuliah, dibawa ke Balai Polis Ulu Klang oleh pegawai jabatan agama islam selangor dan anggota polis tengah malam tadi. – UTUSAN/Ahmad Zakki Jilan
p/s Kita tunggu ler apa cerita sebenarnya. Hairan gak macamana bekas mufti negeri boleh dikatakan tak bertauliah. Takkan masa jadi mufti jer dia bertauliah, bila dah berhenti ditarik balik ker??? Hendaknya jangan lah pulak ada sebab2 lain disebalik penahanan ni, kita sedia maklum Ustaz Asri rasanya satu2nya Mufti @ Bekas Mufti yang berani menegor sesiapa sahaja samada melalui penulisannya atau dalam ceramahnya. Takutlah pulak ada pihak2 yang tak berpuas hati dengan beliau. Kita tunggu dan lihat la kebenaran dan apa kisah sebenarnya.

Nota : I'm not belong to any political party!!!

1 comment:

  1. ntah ler...tak paham le kita ni....bagi ceramah agama kata x ada tauliah...tapi kalau yang buat pesat seks, dadah, bersekedudukan, rogol dalam rumah tu ada "tauliah" kot....dunia akhir zaman....ahli agama diperkotak katik kan...no komen...kita tunggu dah lihat ajelah tindakan selanjutnya...aku suka baca komen dia dalam kolum Utusan malaysia sebelum ni..

    ReplyDelete