Monday, November 2, 2009

Demam....

2/10/2009 (Monday) - Hari ni Mummy ambik EL sebab Dafiy demam dan bautk berkahak. Dafiy demam daripada malam tadi lagi. Malam tadi muntah 3-4 kali, kira Mummy mandi muntah jer la malam tadi.
Pukul 10mlm Mummy dan Daddy bawak Dafiy g ke klinik. Dr kata memang banyak kahak so kena ambik nab ler. Balik dari klinik tu dia muntah lagi.
Alah ciannya Dafiy. Dafiy ni kalau demam mesti merenggek jer. Mesti nak kena riba jer. Tido pun kat riba. Kalau kit aletak kat tilam automatik dia akan terjaga semula.
Tengok lah muka dia yang tak larat tu.
Alamak! Bibik nak bagi ubat ni...waaaaaaaaa. Ini satu cabaran, nak bagi dia makan ubat. Nampak botol ubat jer selalu dah menanggis dan cakap 'tanak tanak'...
Ini bukan kes budak didera oleh pembantu rumah yer... tapi cam ni lah kalau nak bagi Dafiy makan ubat. Kaki kena kepit, mulut kena pekup...emm masuk le 70% ubat tu dalam mulut..
Akhirnya berjaya bagi Dafiy makan ubat!!!

Cepat la sembuh Dafiy. Biasalah akalau anak demam mesti ibu bapa (yer ker ibu bapa??? atau ibu jer...hihihi) tak cukup tidor. Hari ni Dania balik sekolah pun badan dah dedar. Dia kat akat sekolah tadi muntah dalam kelas. So Mummy terus bagi dia makan ubat. Harap2 cepatlah sembuh demam anak2 Mummy ni.

No comments:

Post a Comment