

Proses pukul2 dan gaul2...Dania pun boleh buat sendiri ...

Tak caya tengok ni dia tengah pukul2 butter + gula + telor...

Kiri - Susun2 paper cup kat dulang pembakar
Kanan - Tuang adunan yang dah sebati tu...tuang jangan sampai 3/4 cup sebab muffin ni nanti akan mengembang...

Kiri - Cuba teka tangan siapakah ini? Tengok Dafiy pun nak tolong sama ni.
Kanan - Yang ni tangan Dania tengar tabur choc chip...memang kaya dgn choc la muffin ni...memang untuk choc lover cam Mummy le...

Bakar dalam oven dalam 10-15 minit...tengok tu dah naik mengembang tinggi...Mana proses pembakaran ni sau rumah dipenuhi aroma wangi choc , dah macam kat kedai kek la pulak...

Dah masakpun....bagi biar sejuk dulu...tapi kan makan muffin ni masa panas2 lagi sedap tau...

Silalah makan yer...muffin ni memang gebussss dan tengok tu choc chip dia meleleh....emmmm yummmyyyyyyy........Rupa bentuk ada ala2 camkat cake shop tak???

Makan sendiri nanti tak habis so apa kata bagi jiran kiri kanan rasa. Nak bagi kena guna paper plate/polisterin/plastik. Bukan apa nanti susah hati jiran nak pulangkan pinggan pulak. Rasalah jiran2ku... pada Mummy sedaplah so harap2 dia orang pun suka gak yer...
4 comments:
sedapnya muffin ko gee, ko guna tepung segera ke apa
nak full resepi :D
Anonymous/Ciare - muffin ni Mummy guna tepung muffin segera jer, tinggal pecahkan telor dan tambah minyak jagung (klu tak de minyak jagung guna minyak masak apa2 pun boleh, jgn guna minyak angin, minyak urut, minyak kelapa dara, minyak kereta dan yg sewaktu dengannya sudah....hehhehe....)
wow!!!
Post a Comment