Friday, July 8, 2011

Jom beli jajan

Lunch tadi sempat gi Mines... tujuan utama nak cuci BERSIH mata... masa nak balik lalu tempat orang jual2 jajan pulak, jom kita gi beli jajan dulu.. boleh kunyah2 makan  kat opis klu ngantuk nanti..

Biasa tak tengok jajan kat atas tu? Ha... org yang lahir zaman retro atau sebelum tu mesti familiar dengan 2 jajan tu kan. Biskut gula dengan biskut ABC. Masa kecik dulu biasa beli jaan ni kat kedai Atan, masa tu beli 10 sen  ke 20 sen pun boleh. Sekarang ni 100gm dah RM3... so RM30 sekilo.....


Sebelum makan biskut ABC ni selalu buat main eja2 dulu. Pas tu baru ngap... Biskut yang ada gula icing tu  selalunya makan bunga dulu baru makan biskut dia.

4 comments:

  1. mummy gee, ko ni tak de keja ye kat opis, sempat main2 susun biskut cam tu....
    dulu jajan tu le yang mampu beli, beli 20 pun banyak, leh dibagi2...

    ReplyDelete
  2. Camtu namanya keja ya Gee..........nanti klu d komen org office wt kerja lembab marahhhhhhhhhhhhh.........

    ReplyDelete
  3. Kak Kay & Anonymous - tu xtvt during opis hour la...

    ReplyDelete
  4. lepas makan biskut gula tuh banyak... kepala pening, lidah pun dah lain macam... makan gula banyak sangat... huhuu... tapi nak makan jugak...

    ReplyDelete