Friday, April 22, 2011

Sejukkkkkkkkkkkk.... mata memandang

Assalammualaikum, salam pagi Jumaat untuk semua. Semoga semua sihat2 ye. Seminggu dua ni asyik hujan je kan, kalau tak hujan awal pagi sure belah petang hujan. Hujan pun bukan setakat hujan renyai2 je tapi hujan dengan ribut tu.

Pagi ni nak gi kerja tengok pokok2 keliling rumah nampak hijau dan subur je... rasa tenang dan cool je...

Dah nak melebihi tinggi pagar ni... harus ditrim  

Dulu dah nak mati la ni subur semula

Pokok2 kat rumah ni semua jenis tak berbunga... klu tanam yang berbunga pun bunga ntah ke mana...hihih...

Angin kuat sangat so pokok2 yang tinggi memang banyak yang patah dan terpeleot...

Sangat2 hijau kan daun2 pokok ni.. 

Kalau abah ada mesti dia kata Mummy ni kurang kerja, rumput put ditanam...huhu

Pokok duit2...emmm kalau 'pokok duit' kan best... habis duit je petik habis je petik...

Bilalah pokok2 ni nak penuh menjalar kat pergola ni 

Mummy dengan si buchuk Dafiy yang tak mandi pagi lagi...

3 comments:

  1. tu la kadang2 orang duk merungut asyik ujan aja, tapi bagi aku hujan ni meringankan tugas aku, kalau tak pagi petang kena siram pokok2....

    ReplyDelete
  2. wah cantik suka - tp tak suka tanam hahah aci tak macam tu :)

    ReplyDelete
  3. dapat ku bayangkan kalau bibik dah balik Indon nanti...apakah taman syurga kau itu akan berubah menjadi hutan rimba....hehehehe..sebab tak semapt nak belai pokok2 tu sibuk kat dapur dan lipat kain baju jer kan

    ReplyDelete