Tuesday, April 5, 2011

Langgar lari

On d way hantar Daniel & Danish ke sekolah Mummy berdepan satu kes maut langar lari. Masa nak keluar dari guard house tetiba Mummy nampak mangsa dah tergolek tengah jalan dan kereta depan Mummy terus jalan je. Mummy tak boleh nak lalu sebab mangsa betul2 kat tengah jalan, cam panik gak la. Nak buat apa ni. Masa tu mangsa masih bergerak lagi dan Mummy ingat dia setakat cedera sikit je kut. Mummy suruh Daniel turun dan tolong mangsa tu jalan ke tepi jalan...

Daniel masuk kereta dan dia tunjuk tangan dia kena darah mangsa... so Mummy pun hantar la dia org ke sekolah, sempat gak Mummy toleh mangsa kat tepi jalan tu tapi kan Mummy tengok mangsa dah tak bergerak. Mummy rasa anak kucing tu dah mati la..... zalim sungguh orang yang langgar...

3 comments:

  1. cinabeng la ko Gee, aku ingatkan orang ke yg kena langgar, baru nk marah ko, pesal lak ko suruh danny yang gi tengok... apa2 pun kucing tu pun makhluk Allah kan....kesian ko kucing...

    ReplyDelete
  2. Siot je ko ni.................aku baru je trdetik dlm ati,,brani sungguh si Daniel ni, angkat mangsa kt tepi jalan....!

    ReplyDelete
  3. bagus pengolahan cerita ni namun malang nasib si comel kan..sian

    ReplyDelete