Wednesday, January 18, 2012

Bek bek bek....

Bek bek bek nasiku lembek!!!!


Cerita tentang maid Mummy lagi, Mummy memang belum ajar dan suruh maid Mummy masak2 termasuklah masak nasi. Pagi2 sebelum kerja Mummy dah siap masak lauk pauk untuk maid dan anak2 makan tengahari. Petang balik kerja Mummy akan masak untuk dinner pulak.


Petang semalam masa nak tanak nasi, Mummy buka rice cooker tengok dah ada beras dalam tu tapi lampu rice cooker tak menyala pun. Sapa pulak yang masak nasi lupa nak on kan swith ni. Tanya kat adik ipar Mummy, dia kata takde pun dia masak nasi. So sahlah bibik baru Mummy yang masak.... beras tu dah kembang terendam lama.... sayang pulak nak buang so Mummy pun terus tanak je beras tu....


Hasilnya....




Dania : Mummy kenapa nasi ni tak nak jatuh dari sendok?
Danish : Mummy, nasi ni lekat2 kat tangan Angah la
Danny : Mummy, kenapa nasi ni lembik Mummy....
Mummy : Makan je la, Mummy terlebih letak air...


Kira oklah, ada gak inisiatif bibik nak buat kerja yang tak disuruh. So pagi tadi Mummy dah ajar dia camana nak masak nasi guna rice cooker dan sukatan yang betul. Mummy guna beras wangi so kalau air terlebih memang confirm lembikkk la...

5 comments:

  1. tak kan tanak nasi pun tak tau orang kemboja tak makan nasi ke?...

    ReplyDelete
  2. Kak kay - bukan tak tau tanak nasi tapi tak tau nak guna rice cooker ngan sukatan beras vs air....

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis masa dia makan laju je ke macamana

      Delete
  3. dia nak wat bubur cambodia tu.. ketua pengarah ayu bwk gi opis bubur cambodia dia masak sendiri yg jd makanan warisan cambodia.. sgt sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. camana rupa bubur cambodia tu.....cer tunjuk sket

      Delete