Tuesday, December 27, 2011

4D3N : Homestay Hj Omar (Part 5)

Mummy & suku sakat balik ke kampung minggu lepas ada dua sebab, pertam sebab nak tengok rumah yang dah siap direnovate dan kedua sebab anak saudara Mummy, si Hafeez (anak bujang Kak Kay) nak bertunang dengan orang Simpang Renggam.


Majlis bertunang tu dibuat pada hari Ahad selepas Zohor. So sebelum join rombongan cik kiah ke Simpang Renggam, Mummy pergi kenduri kahwin rumah jiran Mummy dulu.



Mummy & Mama Miraki kat depan rumah jiran Mummy

Tenda biru tu....jom makan

Jiran Mummy, Cikgu Azura yang mengajar di Puncak Alam

Balik dari kenduri kahwin, terus bersiap2 untuk ke Simpang Renggam. 

11 dulang hantaran sedia untuk dihantar


Aksi sama dari ibu  dan anak

Bakal emak pengantin ni tak siap2 lagi bersolek


Tema merah putih

Tengok bujang kecik Mummy, si Dafiy pun pakai kemeja merah tau...

Bila la nak gerak ni, asyik berposing je...


Kak Tanty pegang elok2, berat tu

Mummy & Kak Tanty


Cikgu perut Besar

Mam Janet sedondon dengan hubby

Letih dah posing

Candid camera

Datuk T & Datin S dan anak bungsu mereka si Erra


Seiring dan sejalan.. seindah bunga di taman...

We all bertolak dalam pukul 12.30pm. Plan nak bertolak pukul 12.00. Biasalah bila dah ramai2 ni susah sikit nak arrange masa....hihih.

Ok Daddy... drive elok2 yer

Dekat je rupanya Simpang Renggam dari kampung Mummy. Drive dalam sejam je dah sampai.

Konvoi2 beramai2 12 biji kereta, so janji tunggu kat Tol Simpang Renggam....

stop dulu ye, Mummy nak gi solat dulu....

3 comments:

  1. baik hatikan adek mak pengantin..siapkan mak pengantin bio nmpk anggun.
    Zalim ye ko org..tanty kena meriba bunga telor sepanjang jln.

    ReplyDelete
  2. bukan zalim le mama janet, tu satu penghargaan tau,bukan senang tau nak dapat riba telor...

    ReplyDelete
  3. kenapalah bijak sangat bunga telur tu cucuk jelah bila dah dekat sampai, sanggup meriba dari ps ke renggam adoyai

    ReplyDelete