So nak tau apa Mummy makan hari ni??? Jom layan......

Emmm free promosi ni!!! Agak2 lepas ni klu makan kat situ Mummy dapat discount tak yer!!!

Keadaan dlm tu memang bersih, kemas dan teratur. Masa Mummy samai masih lengang lagi dan banyak kerusi meja masih kosong. Setengah jam lepas tu penuh semua tempat duduk, klu ada kosong pun yg open air kat luar tu...
Kiri - Mummy posing sebelum makan.... tengok tu penuh dah pinggan ngan lauk...marah Dr Romzey klu tau ni!!!
Kanan - Mrs S ... dia ni pemalu sikit

Kiri - Apa kami makan? Ada ayam goreng penyet, ayam goreng bumbu, lemak kuning pucuk ubi, kentang rangup, sambal ijo dan air tembikai....
Kanan - Almost habis apa yang diorder....tengok tu penuh tulang dalam pinggan

Ayam goreng bumbu (kira ayam goreng rempah ler tu...) Mummy bagi 4.5*.

Lama tak makan pucuk ubi sedap gak. Cuma kurang pedas jer la. Yang ni betul2 'pucuk ubi' dan bukan 'daun ubi' yer...ada paham ka adik manis???

Ayam goreng penyet (ke penyek????)...ni 3 * je la.

My favourite daging dendeng....rangup dan lembut. Rasa tak cukup makan...nak order lagi segan le pulak...cam melantak sesungguh ...heheh...tengok tu tinggl cili dia je....ni memang 5* penuh

Kentang goreng rangup....ni pun sedap...klu tak sedap takkan tinggal pinggan licin berkilat

Sambal ijo... pedas dia ok2 je tak ler sampai pedas tahap membunuh cam kat restoran W*** S***.... tu...
5 comments:
mummy gee, ni kes makan ke melantak namanya, makan 2 orang cam 10 orang, kes balas dendam la ye, selalu lunch ngan jusmate aja, sekali dpt mkn tak pandang kiri kanan. yang sebenornya aku terliur tengok lauk2 tu, nanti le aku ajak laki aku gi makan kat situ
Apa ke bendanya sambal ijo tu,aku tengok macam makanan dah d kunyah2 je uwekkkkkkkkkkkkk x lalu ler
kau ni tau baca ke tak...rasanya tu "Restoran Sari Ratu" kalau "Sari Ayu" tu rasanya jenama kosmetik...dekat rumah mama pun ada restoran sari ratu ni..tapi ngakkkk suka sihhhh.........
Anonymous 1 - Sesekali lepas gian apa salahnye...hihii...yer ke sesekali???... p la makan kat situ sodappppp...nak dekat gi kat branch Ampang
Anonymous 2 - sambal ijo tu , sambal yg dibuat dari cili hijau, campur ikan bilis dan letak asam sikit
MMiraki - Sari Ratu ngan Sari Ayu kan tak jauh besa, dia org tu adik beradik kembar
hi Gee...saya baru je upload gambar2 masa makan ngan famili kat sari ratu jln TAR. Not bad...first time pegi sana.
Senang2 tu jenguk la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan,makan dan makan 100% hehe tak de topik lain!
Dan kalu sudi follow yer blog saya TQ TQ bebanyak
Post a Comment