Saturday, January 2, 2010

Sungai Congkak... so coooooooooooooool - Part II

2/1/2010 (Sabtu) - Sambungan n3 sebelum ni yer...

Walaupun malam tadi tidro lewat tapi anak2 awal pagi dah bangun. Merengek2 nak gi mandi kat sungai. Punyele sejuk pagi2 cam ni dah nak berendam, klu kat rumah ada air hangat pun bagi 1000 alasan sebelum mandi...malas nak layan last kul 7.45am bagi gak dia org terjun sungai.

Emak2 biasalah sibuk kat dapor (eh mana ada dapor, kan kita orang tengah bercuti, mana ada xtvt masak2...hehehhe. So menu pagi ni nasi goreng belacan, nasi goreng ikan masin, roti goreng telor, roti bakar, keropok lekor dan cekodok pisang Mak Bedah. AIr cam biasa ada teh-o, nes-o, white coffee

 
Inilah cekodok pisang Mak Bedah


Kiri - Lebihan ayam & daging BBQ, bila dah perangat tu sekejap je selesai dingap budak2 yang kelaparan dek berendam
Kanan - Hah buat la cam rumah sendiri yer...ni chalet le Bedah, yang ngko masak cam kat rumah tu apa hal?

 
Kiri - Dafiy ni makan ke buat main makanan tu?
Kanan - Tengok tu pemanas air aku dah terpenyek, boleh mintak ganti rugi tak? Tulah K.Lah klu dah tau gi hutan tak yah bawah semua benda2 tu...hihihi...sampai tak muat satu bonet semua nak dibawak...nasib baik ler 'koolkas' tak dibawak...koolkas tu apa dia??? Tanya bibik klu nak tau

 
Cepatlah Mummy, Dafiy nak mandi ni... tengok Dafiy dah pakai seluar berenang ni...

 
Juara bersama kumpulan yang paling lama mandi kat sungai. Dia org yang paling awal terjun sungai dan paling lambat naik.

 
Kalaulah dapat mandi sungai selalu, alangkah bestnye.

 
Dafiy tak sabar2 nak berendam dalam sungai

 
Sejuknye...

Masa Mummy mandi2 nganyang lain tu ada cerita menyakitkan mata dan hati. Bukan pasal orang skodenglah. Tapi ada satu group family yangmandi kat belah atas dari tempat kami mandi ni. Dia orang ni tak henti2 makan limau. Nak makan pun makanlah yang kita orang marahkan selamba jer dia orang campakkan kulit limau tu ke sungai. Bila kita org sound tu dia orang tak campak kulit2 limau tu ke bawah tapi ke atas dari tempat dia orang mandi, tapi air sungaikan mengalir so sampai gak kulit2 limau tu kat kita orang mandi....susah betul cakap denganorang tak der kesedaran fizik sivik ni lah...

 
Posing2 ngan Dafiy & Daddy

 
Posing lagi...

 
Pilih jangan tak pilih...cepat2 Mummy belanja...

 
Kiri - Family Datuk T dan Datin S. Ariel, Ayu, Iwan dan Echah tak de dalam gambar
Kanan - Family Kak Lah

 
Kiri - Family tuan punye blog la...
Kanan - Family Mama Miraki

 
Ahli2 rombongan Cik Kiah

 
Senyummmmmmmmm

 
Peaceeeeeeeeee

 
Peaceeeeeeeeeeee

 
Sukanya dia...

 
Pose ala2 manja....

 
Pose lagi...

 
Janganlah pelukkkkkk

 
Manalah sorang awek pun tak ada, penat jer Dafiy melaram...

 
Duduk lah kejap rehat, manlah tau lepas ni ada awek2 lalu...

 
Mummy rasa Mummy lagi comel dari Dania la....heheh

 
Dania tak lepas dengan selimut busuknya, mana pegi memang tak tinggal la

 
Masa kami balik tu ramai lagi orang yang baru nak sampai. Jam jalan masuk ke Sg Congkak tu

 
On d way balik Mummy singgah beli jagung, cempedak dan limau.

Sampai rumah dalam pukul 3:00pm. Dalam kereta semua dah zzzzzzzz (termasuk Mummy le...). Sampai rumah hujan la pulak, Alahai lepas berkumpul ramai2 balik ke rumah hujan rasa cam syahdu la sangat...

3 comments:

  1. jagong atas meja tu ko borong sume ya, patut le aku lalu dah kosong meja tu,

    ReplyDelete
  2. satu lagi perkara yang akak tak suka..mandi sungai...heh.fobia..banyak batu batan...dibuatnya tetiba air naik..mak ooi..tahap imaginasi akak memang tinggi...

    akak..

    ReplyDelete
  3. "anonymous" rasanya ini kau kan som. alah kau ni semuanya takut..mandi sungai takut, mandi laut takut...naik bot takut, naik flight takut...alah mandi akt bilik air pun bahaya tau...terjatuh sebab licin lantai kena sabun....heheheh

    ReplyDelete