Tuesday, February 14, 2012

Kempen Bawa Bekal....

Menu lunch hari ni... lauk ikan kembung goreng, masak lemak kacang boncis dan udang, sambal kering ikan bilis petai dan telor masin... hari ni rajin pulak nak menapau nasi dan lauk pauk dari rumah

7 comments:

  1. best bawak bekal dr umah ni. jimat duit. kalau ada geng leh tukar² menu.
    p/s : slalu makan kat papparich, ni dah mcm mummypoor je ni.. ahaha..

    ReplyDelete
  2. Ayu - betul betul betul ... Mummy dah poop sebab asyik makan kat papparich je...huhuh

    ReplyDelete
  3. bawak bekalnya sebulan sekali je, selebihnya wong solo le, paparich le,restoren beryani le...betul tak

    ReplyDelete
  4. smlm kak karl (nama baru...sebab nama kak kay dah amik)bawak bekal gak...nasi putih + kari ayam, smpi opis panaskan dlm mivrowave dan tinggal beli sayur jea...mmg mantap...
    pagi nie bawak nasik kosong jea + telor mata lembu. lauk beli kat cafe la...

    ReplyDelete
  5. Boleh d katakan hari kak fatty(nama glamour sejak kt convent dulu)leh d katakan hari2 msk bekal tuk bwak g kerja gak, tp bukan I yg bwak tp hubby 1 ler, sbb MIL pun suka tengok anak2nya bwak bekal g kerja, tu yg terikut2 kut

    ReplyDelete
  6. dulu arwah abah pun bawak bekal g kebun. "BELARI namanya" Kalau tak bawak bekal pun thari kita kena munjung kat kebun.

    ReplyDelete
  7. pembetulan: BERKAT ialah ole-ole balik dari kenduri, bekal yang dibawa untuk pergi kerja atau sekolah disebut BONTROT

    ReplyDelete