Friday, August 19, 2011

Iftar dengan nasi ambeng je

Hari ni rasa sangat2 letih dan lesu, bibik sampai mengelupas kekeringan, mungkin sebab cuaca hari ni sangat2 panas. Bila letih sangat ni virus 'M'memang senang menyerang so akibatnya petang ni Mummy tak masak.Untuk buka Mummy beli nasi ambeng je dan untuk daddy dan anak2 Mummy belikan nasi ayam je. Tengok nasi ambeng tu cam sedap jer... tau tau la sbb masa buat n3 ni ada lagi beberapa minit sebelum buka. Harap2 sedap la, Mummy belikan bazar ramadhan PKNS Bangi.

Kalau 'monjong' nasi ambeng pun ok gak kan. Cerita pasal monjong kan, hari ni kan ada orang tu dapat ponjongan.... ponjongan tu apa? Cari sendiri la dlmkamus JaWorld. Jeles tau sbb ponjongan tu tak sampai ke rumah Mummy... hahahah


4 comments:

  1. lama sangat tak merasa nasi ambeng.... ooo cepatlah minggu depan datang,dah nak balik kampung ni, nak beli nasi ambeng gak di pasar malam!

    ReplyDelete
  2. Samalah kak ge menu iftar kita.. :D

    ReplyDelete
  3. ehm...ehm....sedap tau hari ni aku makan "punjungan " dari datin S...hehhehehe

    ReplyDelete
  4. aik bukan td kat opis beria plan nasi arab. dah tuka nasi Jawa plak hehe

    ReplyDelete