Wednesday, August 24, 2011

Jom kacau dodol pulak!


Jom kacau dodol untuk raya. Masa abah ada dulu , dodol ni kira benda wajib masa raya, selalunya sehari dua sebelum raya baru abah buat. Start dari lepas subuh la abah buat... parut kelapa, perah santan dll... dan selalunya lepas asar baru selesai xtvt abah kacau dodol. Dan bila dah siap terus abah bagi2kan dalam plastik untuk anak2...

Gambar ikhsan pakcik google

Cerita pasal dodol bila last time uols makan dodol. Dodol ni kalau dapat yang lembut memang sedap, lagi2 kalau dicampur ngan durian @ lempuk. Jangan makan dodol...pulut tu, nanti masuk angin... maaflah Mummy bab makan ni tak kiralah angin ke tak angin sejuk ke tak sejuk Mummy bedal je. Yang penting jangan naik angin...heheh....eh apalah Mummy membebel2 ni... dah lari dari topik dodol la pulak...


Mummy beli je dodol ni tak la sampai kacau sendiri. Mummy tak cukup power la untuk buat dodol ni. Sekilo RM16 beli kat PKNS Bangi, boleh tahan sedap le dodol durian ni.

1 comment:

  1. owh windu nye nak makan dodol dulu2... sampai kampung terus tuju dodol kat dulang... cedapnyerr

    ReplyDelete