Sunday, October 30, 2011

Tak de kaitan langsung dengan Halloween!

Hari labu sedunia.... bukan nak celebrate halloween ye tapi Mummy ni kan sekarang jadi peminat labu so hari ni dari sebiji labu Mummy dah transform jadi tiga menu yang berbeza. Untuk makan tengahari Mummy buat masak lemak cili api labu + pucuk ubi + udang. Untuk dessert Mummy buat puding labu gula melaka dan untuk minum petang ni Mummy buat lepat pulak... lepas ni boleh layan cerita Labu Labi pulak....hihihih

Menu dari sebiji labu

Puding labu gula melaka... Mummy keluarkan puding ni sebelum dia betul2 sejuk dan keras tu yang hilang sikit corak berliku2 dia...hihihi... tak sabar punye pasal le.... 

Lepat versi tak berapa rajin... malas nak buat inti so Mummy letak je kelapa parut

Masak lemak cili api... apasal jadi pucat ye...

Pelajaran untuk hari ni ye anak2... corak pinggan kat atas tu nama dia bunga ros hitam. Pinggan zaman dulu2 tok nenek kita. Kalau kat kg uols ada pinggan2 lama ni jgn buang tau... klu x nak bak sini mummy tolong simpankan hihihi

3 comments:

  1. kerabat2 kita ni mmng rajin2 memasak kan....

    ReplyDelete
  2. salam mummy - suka labu tapi lama tak buat...bagus apa mummy labu ni makanan kesukaan rasulullah. secara tak lungsung mummy telah menghidupkan sunnah :)

    ReplyDelete
  3. Saya agak terfokus pada pinggan yang antik tu...

    Satu lagi sambil menikmati hidangan tu elok menonton filem Labu-Labi

    Minum pula tuang air drp Labu Sayung yg sejuk tu

    ReplyDelete