Friday, October 14, 2011

Apa nak dikata, cempedak tak jadi nangka!

Ya ke cempedak boleh jadi nangka? Kalau cempedak kahwin tut ngan nangka tu dah jadi "cempeka"....heheh tapi yang pastikan cempedak tu boleh ditransform jadi muffin tau.... hiihih


Dapat 3 biji nangka dari kampung rasa jemu je la pulak makan cam tu dan goreng. So buah yang terakhir tu, balik dari opis petang tadi mummy operate dan terus godek2 tepung telor, butter so jadilah muffin.


Sebiji cempedak comel, dapat 15 ulas isi

Tunggu nak dibakar je

Dah siap pun

Close-up sikit...

Apa nak kata
cempedak tak jadi nangka
cuma jadi muffin ya
jomlah kita makan je!

Ada yang tanya apa rasa muffin ni? Rasa apa lagi rasa cempedak la...hi. Mummy guna resepi untuk buat buttercake cuma ubah suai sikit tambahkan cempedak yang diblend dan juga yang digunting halus.











3 comments:

  1. Drp Cempedak, baiklah nangka
    Daripada tidak, baiklah ada
    Memang enak, memang selera
    Itulah Chefwati, Mummy Gee Kita!

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah Msom. Biarpun sebatang pokok cempedak namun semua anak arwah Hj Omar dapat merasa cempedak tersebut.,,mungkin juga sebahagian cucu2nya.

    ReplyDelete
  3. kreatif le ko mummy gee boleh jadi macam2 buah cempedak tu, kalau aku taunya goreng je la

    ReplyDelete