Thursday, October 13, 2011

Bawak bekal? Cam budak sekolah je...

Hi dah lunch ke? Nak makan pun pening nak memikir kan. Kalau kat opis ni kul 12.30pm je masing2 dah tertanya2, nak makan apa? Makan kat mana? Heieiie




So tengahari ni Mummy tak perlu pening2 kepala fikirkan semua tu sebab Mummy bawak bekal nasi dari rumah. Alah lauk2 sempoi je, dah terlanjur masak untuk anak2 Mummy tapau le sikit ke opis. Nasi putih ngan tenggiri masak lemak cili api, telor mata dan kicap. Eekkkkk alhamdulillah.... dengan rezeki untuk tengahari ni.

7 comments:

  1. ko silap bawak kicap tu.Hijau kan kipas udang lemak masinkan

    ReplyDelete
  2. kicap lemak masin tu memang ada dalam peti sejuk kat opis... kita x berapa suka yang lemak manis tu, cam loya je klu letak kat telor goreng sbb manis... klu letak kat sambal goreng ke masak kicap oklah

    ReplyDelete
  3. Kat Kulai kicap kipas udang yg kecik RM5.30. Mula2 dulu yg aku ingat baru RM1.80.

    ReplyDelete
  4. wahh..menarik plak nengok tenggiri tu..goreng dulu ke...mummyG :)

    ReplyDelete
  5. wahhh... elok sangat tu bawak bekal dari rumah, selain jimat [ye ke jimat], terjamin kebersihannya sebab kita masak sendiri....
    contohi mummy gee, jangan sebab dah keja kat opis malu nak bawak bekal...hehehe...

    ReplyDelete
  6. aiezza sue : saya klu masak lemak cili api ikan mmg saya goreng dulu...tekak saya ni klu ada bau hanyir2 sikit memeng tak boleh terima tu yg goreng dulu ikan

    Kak Kay : nak kata jimat tak de la jimat sangt kut tapi dari segi kebersihan makanan mmg tak dinafikanlah, kita sendiri masak mesti nak bersihn...tiru macam saya....hihih

    ReplyDelete
  7. bawak mangkuk tingkat je.tiru cam Bangla g keja

    ReplyDelete