Tuesday, October 11, 2011

Terkenang semasa dulu...

Terkenang semasa dulu
hatiku merasa rindu 
mungkinkah dapat bertemu
padamu ....



Assalammualaikum.... apa khabar semua? Sihat? Alhamdulillah. Kalau tak sihat pun alhamdulillah juga, ujiankecil dariNya. Mummy ni batuk2,sakit dan gatal tekak yang sangat2. Bukan Mummy sorang je kat opsi ni pun ada 2-3 ornag yang terbatuk2 gak.

Oklah ni nak cerita pasal gambar kat atas tu? Tau ke apa benda tu? Kalau tak tau melampau le... tu jagung yang digaul dengan kelapa dan sedikit garam or gula. Pernah makan ke tak? Rugi weiiii sedap ni. Masa Mummy kecik2 zaman jahiliah dulu kan (nampak cam lama sangat je...), jagung kelapa ni menu wajib bila time banjir. Dulu2 memang kerap banjir kat kampung Mummy ni. Dan masa tu mana ada jagung dalam tin or jagung manis cam sekarang ni. So kalau nak buat jagung kelapa ni abah akan rendam semalaman jagung ayam diulang ye jagung ayam atau jagung yang nak bagi ayam makan tu.... tujuan dia biar jagung tu cepat empok la...  daif kan Mummy zaman kecik2 dulu... makanan pun sama taraf dengan ayamje.... huhuh.

Jagung yang dah direbus tu akan digaul ngan kelapa dan letak sikit garam dan gula. Sedappppppp..... dah itu je yang ada masa tu memang le sedap kan...

4 comments:

  1. Sama je kenangan anda dengan kenangan saya dan adik beradik saya....maklumlah jaworld

    ReplyDelete
  2. Sedapnyaa... tetiba teringat emak time hujan2 kat kg.

    ReplyDelete
  3. kalau tak direbus pun digoreng jagung ayam tu.ala2 pop corn atau "BERONDONG" gitu

    ReplyDelete
  4. WONG KHOO LAI said...
    Kenapa daif sangat ni...masa saya kecil...abah selalu belikan nugget dan drumet.

    ReplyDelete