Wednesday, July 25, 2012

Cerita 5 Ramadhan

Alhamdulillah 5 Ramadhan dah berlalu. Insyallah lagi 24 hari kita nak raya...heheheh.. Baru 5 hari puasa dah sibuk nak beraya. Apalah Mummy ni macam budak2 je kan. Jangan la raya dulu... baju Melayu Daddy dan anak2 bujang semua belum beli lagi. 

Nampaknya kebanyakkan n3 Mummy sepanjang bulan Ramadhan ni pasal makan makan dan makan. Bukan nak menunjuk2 apa yang kami makan tapi nak berkongsi idea apa yang nak dimasak untuk berbuka. Malam tulis panjang2, layan je la yer...

Menu berbuka 5 Ramadhan ... 

Masak lemak putih kobis dan sambal belacan pedas meletoppssss

Ayam masak merah dan mee goreng basah

Ikan goreng, ikan masin dan telor masin... kurangkan masing2 nanti kena darah tinggi.....

Pulut panggang dan popia dari PaRam


3 comments:

  1. Replies
    1. mana ada cam bazar... 2-3 jenis lauk cam hari2 biasa jer pun

      Delete
    2. bazar ramadhan = baram, bukan pasar

      Delete