Saturday, March 24, 2012

Ngeteh kat rumah je,...


Koci labu dam teh-o untuk minum petang. Koci tu panas2 lagi..baru jer angkat dari pengukus.... Nak makan jangan gelojoh sangat ye, takut ada yang tercekik pulak

Adunan tepong pulut dan labu yang telah dikukus

Inti kelapa.....kalau tambah durian lagi sedap ni...

Daun pisang tu lap dan layurkan dulu tau

Minyak masak sapu kat daun biar koci tak melekat2

Santan pekat dan sedikit tepong beras ... masak hingga mendidih


Sedia untuk dikukus... abaikan kualiti bungkusan kuih koci Mummy yang sangat2 sememeh...

Hahahha....semua dah terbukak...hihih. Sememeh betul kan. Tak pe la yang penting sedappppp (pada Mummy laa....)

7 comments:

  1. adunan tepung tu ko kukus dulu ke baru bungkus, pas tu kukus lagi ye....

    ReplyDelete
  2. Mummy!!! Oh no!! (kes kempunan tak dpt buat koci labu arini).

    ReplyDelete
  3. Kak Kay - buat cam koci biasa je, bungkus baru kukus...

    MMirror - kesiannya.... meh sini jadi jiran Mummy nanti Mummy bagi koci labu ni

    ReplyDelete
  4. nape kocinya semua tersenyummmmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak buat camana, daun pisang limited edition

      Delete
  5. kosi tu semua tersenyum sumbing ler....hehehhehe...so sekarang ada peribahasa baru bukannya " tersengih macam kerang busuk" tapi dah ganti dengan " tersengih macam Koci labu mummy gee" hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok gak peribahasa tu...hihih...dah watammat pun koci labu tu

      Delete