Friday, March 2, 2012

Etika dan Tips Menjawab Panggilan Telefon


Meh belajar etika dan tips menjawab telefon  

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.
2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..
3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.
4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.
5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.
6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..
7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye… time kacih.
8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap
9. Soalan: halloo……
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?
10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya…
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
12. Soalan: assalammualaikum…
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)

Amaran oleh tuan tanah : Jangan amalkan tip ini di pejabat yer... Tuan tanah tidak akan bertanggung-jawab di atas sebarang kecederaan dan kerugian akibat mengamalkan tips2 di atas..hihih

1 comment:

  1. sketsa perbualan tepong
    pemanggil : may i speak tu Jenab please
    tukang jawab : sorry...she's not around. she's having meeting outside
    pemanggil : may i know..hhat time she will be back in the offise
    tukang jawab : SORRY,i have NO IDEA
    pemanggil : Where is your IDEA
    tukang jawab : gone eith the WIND...
    hehehehe

    ReplyDelete