Wednesday, March 16, 2011

Istanbul - Madinah - Mekah (Part IV)

Lagi gambar2 sekitar lawatan ke  Mekah ... Ziarah Jabal Thur, Jabal Rahmah, Jabal Nur dan banyak lagi. Selain dari tu dibawa melawat ke Mina, Padang Arafah, Muzdalifah dan lain-lain tempat lagi.


Dah sampai kawasan Jabal Rahmah

 
Posing2 dulu sebelum panjat bukit kat belakang tu, nampak cam rendah je tapi rasanya mau berpeluh gak tu!

 
Berpeluh gak le sebelum sampai atas...

Camera trick or what? Tapi Mummy nampak kurus kan? Hehehe

Ramai gak orang yang gatal tangan tulis nama atas batu ni...

Kat atas Jabal Rahmah pun peniaga tak lepaskan peluang

Walaupun keadaan agak panas terik, orang ramai tetap sanggup memanjat untuk sampai ke puncak Jabal Rahmah

 
View dari puncak Jabal Rahmah

Daddy di Masjid apa ntah...lupa la nama masjid ni

Padang Arafah

Nampak tak tembok lama tu?  Kalau kat China terjaga dan terpelihara kan Tembok Besar tu tapi yang ni terbiar dan tak mustahil akan dilupakan pada masa akan datang.

Kalau musim haji penuh ngan orang, la ni tinggal toilet je.... tunggu next musim haji untuk digunakan semula

Khemah2 ni beraircond rupanya

Kawasan perkuburan cuma ditanda dengan beberapa ketulan batu je, tak de batu nisan cantik2 atau sebarang binaan. Setiap 6 bulan kawasan perkuburan ini akan digali semula bagi membolehkan jenazah baru dikebumikan di sini.

 
Posing2 sebelum balik...

1 comment:

  1. atas kubur batu nisan, mamar?
    untuk apa?

    ReplyDelete