Sunday, October 17, 2010

Daging salai...

Ni menu lunch dan dinner Mummy hari ni... daging salai masak lemak cili api + pucuk ubi, asam pedas ikan tenggiri & parang dan ikan masin... Masak daging salai ni teringat lak pulak dongeng Pak pandir & Mak Andeh... heheh
Masak lemak cili api daging salai + pucuk ubi

Close-up sikit... dah lama tak makan, memang rasa sedap je. Kalau ada belimbing buluh lagi kaw...

Asam pedas ikan parang & tenggiri

Close-up sikit ye... campur bendi ngan bunga kantan je, daun kesum lupa pulak nak beli

Penambah selera ni... ikan masin kering ole2 bibik dari Indon...

Walau menu tak perbagai tapi semua makan bertambah... Mummy beli 1 kg daging salai, masak tadi dalam 300gm je kut. So lain kali boleh masak lagi...

7 comments:

Mama Miraki said...

menu yg kedua tu sama...cuma mama punya ikan tenggiri tu mama goreng dulu dan kuah dia agak pekat...kalau tak goreng dulu ..tak jalan pulak diaorang nak makan....

Miss Mirror a.k.a Sam said...

mencetuskan kelaparan yg amat!!!

lina said...

salam mummy - pagi2 tengok dah rasa lapar...kat atas meja ni ada cake jer

~ Mummy Gee ~ said...

MMiraki - ikan asam pedas tu pun Mummy goreng sekejap

MMirror - makan la klu lapar , MM klu makan 3-4 pinggan pun tak pe...kekal slimmmmmm

Lina - cake pun sodap tu....

Anonymous said...

semalam hari ikan tenggiri sedunia kea apa eak...akak pun sama asam pedas ikan tenggiri...

Ayien Azreen said...

kat mana pasar c.gee pegi nih

~ Mummy Gee ~ said...

C.Gee pegi pasar minggu kat pekan Salak. Tak jauh dari rumah kat nilai dulu. Best, rasa cam pegi pasar kat PS je..

Post a Comment