Masak lemak cili api daging salai + pucuk ubi
Close-up sikit... dah lama tak makan, memang rasa sedap je. Kalau ada belimbing buluh lagi kaw...
Asam pedas ikan parang & tenggiri
Close-up sikit ye... campur bendi ngan bunga kantan je, daun kesum lupa pulak nak beli
Penambah selera ni... ikan masin kering ole2 bibik dari Indon...
Walau menu tak perbagai tapi semua makan bertambah... Mummy beli 1 kg daging salai, masak tadi dalam 300gm je kut. So lain kali boleh masak lagi...
7 comments:
menu yg kedua tu sama...cuma mama punya ikan tenggiri tu mama goreng dulu dan kuah dia agak pekat...kalau tak goreng dulu ..tak jalan pulak diaorang nak makan....
mencetuskan kelaparan yg amat!!!
salam mummy - pagi2 tengok dah rasa lapar...kat atas meja ni ada cake jer
MMiraki - ikan asam pedas tu pun Mummy goreng sekejap
MMirror - makan la klu lapar , MM klu makan 3-4 pinggan pun tak pe...kekal slimmmmmm
Lina - cake pun sodap tu....
semalam hari ikan tenggiri sedunia kea apa eak...akak pun sama asam pedas ikan tenggiri...
kat mana pasar c.gee pegi nih
C.Gee pegi pasar minggu kat pekan Salak. Tak jauh dari rumah kat nilai dulu. Best, rasa cam pegi pasar kat PS je..
Post a Comment