Dah jadi tradisi dalam keluarga kami, acara BBQ akan dibuat setiap tahun semasa raya. Kalau turn beraya dikampung PS dulu, BBQ akan dibuat pada malam raya kedua. Kalau turn beraya di rumah mertua masing2 dulu so BBQ akan dibuat pada malam raya keempat. Dan selalunya selain BBQ kami akan masak nasi lemak bod*h jer.
Ayam yang siap diperap... resepi rahsia by Chef Gee
Udang harimau tajaan YB Bukit Mutiara... kolam udang dia dah keluarkan hasil. Som, raya haji nanti jangan lupa au bawak lagi 10kg udang harimau ni....hehehe
Lain2 bahan perapan, sosej dan daging burger
The making of sambal untuk nasi lemak
Pakar bara api....
Pakar BBQ... bila nak buat BBQ ni kehadiran anak2 Datin S memang diperlukan. Dia orang memang xpert bab bakar membakar ni. Makcik2 tolong marinate je lepas tu serah je kat dia orang sure settled!
Mummy pun tolong gak bakar memabakar tau...hehe
Nyum nyum terbaekkkkkkkk dan fresh dari kolammmmmmmmmmmmm
Kita makan sikit jer, bukan macam Mummy Gee tu sekali ngap udang 10 ekor
Eyna cucu nenek yang comel
Yin cuma makan ayam bbq secubit jer. Dia masih tak berapa selera nak makan. Selain tu memang dia jaga makan sekarang ni, dan elakkan seafood
Penaja udang harimau untuk BBQ
Genggam bara api biar sampai jadi arang!!! Sanggup ko nak genggam bara api tu Bedah? Diri kat sebelah pun dah terasa bahangnya.
Cam mentel je kan, bila tetiba rasa nak makan pisang tanduk dibakar..... terkenang zaman kecik2 dulu masa ikut abah ngan emak pegi kebun. Bila lapar kat kebun bakar pisang or jagung. Wah nostalgia betul la.. miss that moment
Mummy sebenarnya cam musykil gak ni, camana tak de gambar Mummy dengan Mama Miraki masa BBQ ni yer. Kalau tak sure muka dia penuh bertepek kat sini. Sorry la yer nab....hehe


3 comments:
kita makan udang x banyak sgt ler.10 cucuk je.jadi 10x 2= 20 ekor.x banyakkan.....?
excuse me...marinate ayam tu hasil air tangan i yea....sila betulkan statement tu please......hihihi
bukan awak bagi arahan je tapi kita yang buat ke...hahaha
Post a Comment