Sunday, August 26, 2012

Raya 2012 - Episod 5 (Beraya rumah jiran sekampung)

Hari raya ke-3. Sekejap je dah masuk raya ke-3.

Menu breakfast hari ni. Nasi goreng (Chef Gee), meehoon goreng dan sambal kupang hasil masakan Chef Datin

Lepas breakfast Mummy siap2 nak gi beraya rumah jiran2 satu kampung kanan dan kiri.

Raya pertama berbaju biru, raya kedua berbaju oren, raya ketiga berbaju hijau pulak yer....

Anak dara Mummy pun pakai baju hijau gak, tapi kami x sedondon la pulak

4 little angles

Sempat ambik gambar family tapi baju tema caca marba la...heheh

Ok kami dah siap2 nak gi beraya rumah jiran2 ni

Posing lagi.... bila nak beraya nya ni

Rumah pertama dituju. Jiran sebelah kiri. Selain Mummy dan Mama Miraki, Datin S dan Kak Mah pun ikut sekali

Ana... gang main masak2 dan 'ciblon' kat parit masa kecik2....heheh.

Ko ada, gi beraya dapat petai???

Anak sapalah pakai seluar pendek tapi bersongkok tu....heheh

Gazebo yang comel depan rumah jiran Mummy... rasa cam nak main pondok2 jer kat situ

Anak bujang Mummy pun teruja nak main dalam gazebo ni

Maroon vs hijau??? Tibai je la labu.....

Tak habis2 nak menyelit kat belakng Mummy bila bergambar.....

Nak parking bas pun boleh.... laman luassss

Kat rumah jiran yang ke-2 kami beraya

Ini pulak farmville rumah jiran ke-3 yang Mummy beraya. Penuh dengan sayur2an keliling rumah dia ni. Paling banyak pokok keladi. Tahun lepas dia tanam pokok pucuk paku.

Tengok tu suburkan pokok2 keladi tu 

Menempek lagi minah ni

Anak2 kalau beraya sedap jer dia oran gni makan

Cik Yah, jiran ke-3 kami beraya

Kalau korang rasa nak berurut silalah datang ke rumah ni. Jiran Mummy ni tukang urut. Nama dia Cik Musa a.k.a Rais

Cantik betul Mummy bunga orkid ni.

Mummy bergambar ngan orkid dia ni pun menyibuk nak bergambar gak...

So raya ke-3 tu Mummy dapat beraya 3 buah rumah je. Balik dari beraya Mummy terus ke PS. Daddy nak beli parang sebab ada jiran2 kirim. Lepas tu Mummy singgah pasar cari bahan2 untuk BBQ. 

Balik dari PS, Yin dah ada kat rumah, So Mummy terus lah posing dengan dia. Alhamdulillah, Yin bertambah2 sihat dan Mummy doakan Yin akan pulih sepenuhnya 
dengan segera.

Oklah mata dah ngantukkkkk... nak zzzz . N3 seterusnya beraya ke rumah teman blogger dan BBQ nite.

No comments:

Post a Comment