Sunday, January 2, 2011

Street BBQ Dinner

01/01/2011 (Sabtu) - Malam ni ada majlis BBQ kat kawasan kejiranan Mummy, bukan BBQ untuk satu taman tapi khas untuk jiran2 yang sama lorong dengan Mummy je, biasalah konsep potluck. Mummy sampai rumah dah nak maghrib so tak sempat nak masak apa2, penyelesaiannya call 1-300-88-2525 je la.. order lempeng omputih... heheh

Kejap je Mummy masak pizza dah masak...

Gambar2 syok sendiri lagi sebelum gi jamuan

Apa menu? Macam2 ada... kambing sujud, bbq ayam, udang, sotong, jagung, sosej, makaroni, tose, putumayam, berbagai salad, pizza dan banyak lagi la. Jomlah layan sebahagian menu yang sempat Mummy snap... tak boleh nak tambik banyak gambar sebab si Dafiy nak berdokong je...

Menu kesukaan ramai (kecuali Mummy la)... kambing sujud or kambing kena sula

 
Antara benda2 yang dibakat... ayam, sosej, udang. Sedap sungguh ayam yang diperap Kak Zai....resepi rahsia Kak Zai ni... heheh 

 
Jagung & sotong

Kuih 'lopez de lopez de sequeira' yang sangat sedap

Pasta...pasta....pasta...

Comelnye cupcake ni...

Potato salad & coleslaw

Anggur, epal, limau , pisang montel semua ada...

Macaroni tuna

Kari kambing makan ngan roti

Daddy tengah gigih membakar2..

Dania & Sarah

Afidah & Ina ... masa ni orang tak ramai lagi

Majlis belum bukak anak2 dah ngap dulu.. hehehhe

Ait dah tinggal tulang jer...

Anak2 & the gangs

Dia orang lah yang terlebih seronok... kul 1am baru balik rumah

Ucapan dari Pak Lurah ... Abang Din

Epi 13th besday... Naufal anak Abang Din & Kak Zee

Surya & family

Cikgu Ina

Mummy & budak mengada2...Dafiy

Si Kembar Armin & Arman... tersangatlah comelnya dua budak kembar ni...

Afida, Surya, Cikgu Ina, Dr Farah dan Mummyla...

Agak2 kaum suami ni gossip pasal apa yer????
Along & the boys main kat rumah Mummy... budak2 makan sikit je lepas tu sibuk main je

Dania & the girls

Memang seronok dapat kumpul dengan jiran2 selorong Mummy ni, selalu tu berselisih kereta dan setakat angkat tangan je, malam tadi sempat borak dan sembang panjang.

Almost 12:30am baru Mummy balik rumah... daddy dan anak2 pulak pukul  1 lebih baru balik...

2 comments:

  1. kesiannya kak kam tu.Kesalahan apakah yg dilakukan hingga dia disula dengan begitu zalim sekali...

    ReplyDelete
  2. cara kambing tu disula cam lu**h sikit kan terkangkang, tak tergamak nak makan... hihihi...[ dah memang aku tak makan kambing kan]

    ReplyDelete