Monday, April 19, 2010

Pondok buruk ...

Wahai saudara-maraku bila kita nak balik kampung lagi. Last balik masa Maulidul Rasul lepas, dah dua bulan berlalu. Jom kita pakat balik ramai2... kesian lantai rumah tu lama dah tak ada orang pijak dia. Pondok comel depan tu pun dah rindu ngan suara budak2 main kat situ. Dan brother jual kopi pun mungkin tertunggu2 manalah pompuan yang beli kopi berkilo2 ni lama tak datang...

29 June nanti cukup 5 tahun emak pegi dan 2 Ogos genap 7 tahun abah pegi. Rasa macam baru je emak abah sakit rupanya dah lama mereka tinggalkan kita. Orang kata semakin jauh dah jarak mereka dari kita. Semoga semua tidak melupakan mereka berdua dan sedekahkan sesuatu untuk mereka. Al-fatehah.

 
Sign board yang semakin berkarat...

Gambar ni masa raya tahun lepas... petang2 macam ni mesti sunyi kat kampung kan... mungkin ayam atau si Fasha Sendat yang baring2 kat pondok ni...

Ni pondok jiran Mummy... Kak Ros .... mungkin petang2 cam ni Kak Ros lepak2 dan sembang2 ngan anak2nya kat sini... dua pondok dengan dua suasana...

2 comments:

  1. pondok tinggal meriah giller,pondok berpenghuni sunyi sepi

    ReplyDelete
  2. N3 yang menusuk kalbu ni....ohhhh rindunya kat arwah mak & abah dan rindu kat kg.....bila nak balik erkkkkk....

    ReplyDelete