Saturday, April 24, 2010

Oh! Itu anak saudara sepupu sebelah atuk aku...

Korang ada tak kawan, saudara mara, jiran sekampung, jiran setaman, gang gossip, ahli mesyuarat tingkap dan sebagainya yang suka cakap besar dan berlagak dia kenal semua orang yang hebat2 belaka. Kalau kita tengah bercerita selalu dia akan menyampuk dengan bersemangat dibantu dengan memek muka yang bersungguh cakap... "oh dia tu aku kenal, alah adik dia sama belajar ngan aku dulu, pakcik aku pernah kerja dengan dia, kakak dia sepupu sepapat aku tu".... kekadang rasa cam nak termuntah la pulak .... apa kita nak buat dengan orang cam tu ya. Kekadang tu sebelum dia menyampuk Mummy dah potong cakap dia ... "knapa ngko kenal orang tu gak ke" ... perangai kawan Mummy yang sorang ni dari zaman belajar kat U sampai sekarang tak berubah2...

7 comments:

  1. selalu kan org yg jenis mcm tu, one day bila kita tanya balik dia ckp lain..sbb selalu sgt kelentong orang sampai terlupa dgn apa yg dia ckp.

    ReplyDelete
  2. Ya,betul2 kata MM tu,saya sokong......ada bantahan...sila2 kemukakan...>>>

    ReplyDelete
  3. salam...ukhwah,

    memang ada org mcm tu..

    mohon izin follow ur blog

    ReplyDelete
  4. Mummy ingat tak " Anak Saudara sepupu Mak Cik Kita" tu...hahahhahah

    ReplyDelete
  5. sekamar rindu - sila... sila... sudi2kan lah jadi follower saya...

    MMiraki - ohh itu mana lupa... hihihi...jejaka idaman semua zaman sekolah tu...(daddy jgn jeles ye ... skarang ni daddy je pilihan Mummy...hihi). MMiraki ingt tak mamat tu selalu oakai jacket merah dgn kulit dia yang pulit melepak tu memang sesuai la...

    ReplyDelete
  6. Di mana-mana kita berada ada orang seperti itu. Pergilah ke USA. Mesti John tu kata dia sepupu kepada neneknya BUSH. Sekarang ni pun dah ada Masjoko (kat Jakarta) yang mendakwa dia ada bau-bau bacang dengan OBAMA.

    ReplyDelete
  7. Owh ada2 org cam tu...ada lagi kan bila kita ckp kita nk beli kete kancil dia pon dan dan nk beli kereta... myV....wakakakah x blh blah...

    ReplyDelete