Saturday, February 9, 2013

Uli-uli Chinese New Year

Esok hari raya... kalau raya aidil fitri dah sibuk hari ni anyam dan rebus ketupat. Buat rendang ayam buat rendang tok. Lamanya nak tunggu raya...hehehe. 

Tapi tak apa walau pun raya cina aura nak buat biskut raya tetiba datang. Tapi tak beli pun bahan2 nak buat biskut, abis camno. So kita guna je ler apa stock yang ada kat rumah yer. Janji dapat lepas gian. 

Ni je utk raya esok...heheh


Crackers chocolate

Crunchy chocolate chips. Masih tetap guna resepi yang sama.... dan as usual bakar kali pertama sure terover cooked...hahahah. 

Behind the scene....

Pembantu utama

Masing2 berebut nak jadi master chef

Siap dah adunan choc chips cookies... bulat2kan dan bakar 15 minit ... siap

Biskut kering a.k.a biskut bo*oh... patahkan empat. Mummy buat ganache perasa strawberry, nutella dan peanut butter. Sapukan cam buat sandwich. 


Enrobe dengan chocolate... yummy.... deco ikut suka dan kretiviti....boleh tabur choc rice, almond nib kelapa kering dan yang sewaktu dengannya....



No comments:

Post a Comment