Monday, May 4, 2009

Balik Kampung

1-3/05/2009 - Alhamdulillah, setelah sekian lama tak balik Parit Sulong, kami balik ke kampung.

Tengokler anak2 masa dalam kereta. Tak reti duduk diam. Pakai seatbelt pun sekejap jer, lepas tu masing2 main macam kat rumah je. Dalam perjalanan balik kurang bernasib baik sebab tayar kereta pancit. Masa tu dah dekat nak exit Tangkak. nasib baik kebetulan ada PlusRonda lalu, dia orang lah yang tolong gantikan tayar.
Mummy bawak dia orang ke pekan Parit Sulong sebab bibik nak potong rambut. Biasa lah bibik setiap kali balik Ps mesti potong rambut punye. Bukan apa, jimat la. Kat kampung potong rambut RM3 jer tapi kalau kat nilai mau RM25. Sementara tunggu bibik siap2 anak2 semua main kereta2.
Lain2 cerita balik kampung boleh tengok kat blog Mama Miraki.

No comments:

Post a Comment