Monday, July 26, 2010

Sesekali ...

Sesekali ku rasa teringin
Melewati Hatimu Yang Dingin
Mendengar Keluh Resah
Semenjak Kau Kehilanganku
Tiap Kali ku Cuba Hampiri ..... sambung la sendiri



ni n3 kategori terlambat gak le... last weekend sabtu dan ahad Mummy ada kelas choc, so cam malas nak rushing gi pasar la pulak. So Mummy suruh daddy gi pasar le, lagi pun dia tak gi menebas pagi1 tu. Lega bila daddy bagi green light. Actually jarang daddy pegi pasar sorang2. Rasanya masa Mummy bersalin je kut dia pegi pasar2 sorang2. Yang lain kalau pegi mesti Mummy pegi sama. Nak senangkan Daddy, Mummy dah siap tulis apa yang nak dibeli, kedai yang mana nak pegi dsb... heheh...nanti kalau setakat pesan cam tu je sure dia tak ingat...dan ntah apa2 yang dibelinya
- ayam dua ekor - buang kulit potong kecil
- ikan tenggiri - 5 potong
- ikan parang - 1 ekor saiz sedang
- ikan kembung - 1 kg
- ikan sardin - 1kg
- ikan kucing - 1/2 kg
- udang - 1 kg
- sotong - 1 kg
- dll


Mummy pesan kat daddy bagi je kertas tu kat tokey ikan kalau dia malas nak pilih2...MINTAK ORANG TU SIANG SEMUA... ntah berapa kali Mummy remind daddy...ehhehehe.... senang balik nnt tinggal cuci je


Tapi masalahnya lepas mandi dan breakfast sempat lagi dia manin PS2 ngan anak2..mak aiii kul berapa nak gi pasar ni. Kalau Mummy yang pegi 6.45am dah sampai pasar dan 8.30 am dah sampai rumah.... Lastnya almost 10.30am baru daddy gi pasar dgn Daniel & Dania...


Sejam lepas tu dah sampai rumah dari pasar.... heheh... tengok la apa yang dibelinya....ikan2 dan sayur2 memang seperti apa yang Mummy tulis cuma ada tambahan daddy beli santan kelapa dan ikan keli favourite dia dan buah2an..

Segala jenis ikan2...

Semua dah bersiang tinggal cuci je...ikan kucing pun oran gtu tolong siang sekali...tak aci betul kalau Mummy yang pegi ikan kecik2 dia tak nak tolong siang pun...emmm lain kali suruh daddy pegi pasar je la...

Tauhu terpenyek RM2 dan 1/2kg tauge

Memang sebiji sama ngan apa yg Mummy tulis kat papar...4 biji tomato dan 4 btg carrot...tak lebih dan tak kurang...carrot tu dah selamat pun dibuat kek... tinggal seketul je tinggal...

 
Melon yang selalu nampak tapi Mummy tak pernah beli... sedap gak ... rasa dia ala2 honey dew tapi dia lagi crunchy...

Sebiji tembikai yang sangat besar...

tapi ada satu barang yang dia beli yang mengejutkan Mummy... apa dia? rantai emas? diamond ring...(ohhh habibbbbbb jewel)... salah tu...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

 
Taraaaaaaaaaaaaaa.....3 papan telor ayam saiz A++++.....= 90 biji tu...cam nak rebus buat kenduri kecik je...heheh... menu telor je la sepanjang bulan puasa ni.... emmm don't worry dalam masa 3 minggu dipercayai telor2 akan selamat masuk ke dalam perut, dan kalau ada xtvt baking-membaking mungkin 2 minggu je telor tu dah 'selamat'....

Happy Birthday Daddy!



26/07/2010 (Monday) - Today Daddy turns to 41. Happy Birthday Daddy. Semoga dipanjangkan usia, diberikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, diberi keberkatan hidup di dunia dan akhirat. TQ kerana menjadi suami dan ayah yang baik kepada kami semua selama ini. We luv u forever!!! - Mummy & 4Ds

Belum celebrate pun bday daddy. Malam ni la kami keluar gi dinner. Malam tadi rasa letih sangat nak keluar makan sebab dua hari berturut Mummy buat kelas choc, so sakit kaki lama berdiri. Petang semalam bila habis kelas choc Mummy terus buat kek. So tak deko apa lagi pun cake tu.

Choc bar ni Mummy buat khas untuk daddy. Full with almond nib and peanut. Ada makna tu choc bar ni. 4 choc bar tulisan biru tu represent 4 orang anak kami dan Mummy la yang kat tengah2 tu...hehehe...nak paksa daddy habiskan semua ...

Homemade bday card by Dania. Oklah tu hasil kerja 5 years old girl... Mummy dah beli card Malam tadi tapi cam tak comel la pulak so tak bagi kat daddy lagi...lunch nanti nak lari sat cari card lah untuk dia...sorry la daddy ...heheh

Mummy buat 3 biji kek. Choc kek kukus sebiji, carrot walnut kek versi kukus sebiji dan carrot walnut kek versi bakar sebiji. Nak buat apa banyak? Nak potong2 dan bawak gi office daddy dan mummy la. Tinggalkan sebiji je untuk mummy deko.

Carrot walnut cake versi kukus... penuh dengan walnut & almond nib

Carrot walnut cake versi bakar ... versi ni pun penuh ngan walnut, almond nib dan choc chip

Choc cake kukus...

Hadiah untuk daddy pun Mummy tak sempat nak beli lagi ni...heheh... Lunch ni baru nak gi beli. Hadiah kat atas tu daddy dapat semalam. Ada golf tournment kat Nilai Spring anjuran PIBG sekolah mana ntah... dapat no 4. Kira tu hadiah bday boleh tak daddy??? Hehehe... nak tau apa kat dalam???

...another stand mixer for collection...

Daddy berkongsi harijadi dengan kakak Mummy si YB Bukit Mutiara. Siapa lagi si Mat Som   Som la. Tarikh sama cuma tahun je ang berbeza. So untuk Som, selamat harijadi yang ke ???? Semoga success dan ceria2 selalu. Jangan risau lah pasal umur tu, ianya sekadar nombor yang akan berubah2 setiap tahun...kalau tak suka dengan ombor tu kita jumble up je... hehehe



Birthday choc untuk Som... 35pcs choc pralines with almond, nutty & raisin inside. Som dapat choc ni hari Jummt sebab hari khamis Mummyd ah poskan. Nak poskan weekend Mummy sibuk ngan kelas choc. Tak pe la sampai awal sikit....  hehehe



Oreo choc untuk anak2 buah Mummy yang kat JB

Saturday, July 24, 2010

Tamu dari jauh...

Malam ni kami ada tamu dari jauh... nun Jitra Kedah sana. Kak Ija ni roomate Mummy masa kat UTMKL. Masa tu Mummy 2nd year dan K.Ija dah final year. K.Ija ni pulak senior daddy masa kat Sekolah Teknik Alor Star.

FB la yang temukan kita orang semula. Actually daddy dulu yang jumpa senior dia ni kat FB. Pas tu selalu perasan nama dan rupa dia cam familiar je... Mummy pun add dia dalam contact.

K.Ija ada kursus kat KL selama dua minggu. So malam ni barulah sampai ke rumah kami. Untuk K.Ija terimakasihlah datang rumah kami ye. Lain kali kalau mai KL singgah lah lagi.



Friday, July 23, 2010

Bestnye....

Yessssssssssss weekend datang lagi... cuti 2 hari lagi.... apa nak buat cuti2 ni? Heheh... tak buat apa pun...tapi minggu depan nak balik kampung kan. Minggu ni Mummy ada kelas choc Sabtu dan Ahad. So lepas kelas choc tu plan nak gi Nilai 3. Si bibik nak beli barang apa ntah... bawak je la. Lagipun nanti kalau dah puasa malas le nak berpanas2 ke Nilai 3 tu. Biarlah dia nak shopping sesekali lagipun duit dia banyak ooooi... lebih banyak dari duit Mummy ni...huhuhu. Balik Indon bawak 20 Juta tu....

Lunch tadi Mummy gi Mines sat, gi bayar caruman SOCSO. Wah...kedai2 dah start gantung sales sana sini ...hehhe... jeling2 gak le... tapi jelin semata2 yer...



Pas tu  masa nak gi parking area lalu kedai HPA...teringat si MSom ni....heheh. Mummy masuk le nak tau apa yang dijual sebenarnya....Hihih...ingatkan jual kopi radix je...rupanya banyak ek... cili sos, air bikarbonat, rempah2, teh, cookies, segala ubat.... sabun cuci lantai pun ada .... Mummy beli kismis je... Tapi sayang sikitlah kedudukan kedai ni. Dia berdepan ngan pets shop. So sesekali terbau la 'sesuatu' dari petshop tu....heheh

Surat Seorang Ibu

Short film directed by a wedding photographer Saiful Nang and crewed by his team of CandidSyndrome. Together with camera crews from CST Production and assistant director from IDMopix. This short film is dedicated to Rumah Pengasih Warga Prihatin, Kajang.

Dah banyak kali dah Mummy tengok video ni. Very touching. Kalau tengok sorang2 mau meleleh air mata ni... Pada yang masih ada ibu bolehlah ambik pengajaran dan iktibar. Pada yang telah kehilangan ibu tersayang sedekahkan lah doa untuk mereka di hari Jumaat yang mulia ini. Al-fatehah untuk emak dan emak mertua Mummy. Semoga kedua2nye tenang 'di sana'. Kami semua pasti menyusul cuma tak tau bila detik dan ketikanya!