Sunday, February 28, 2010

Pakej Percutian 3D2N - Day 1

26/02/2010 (Jumaat) - Yeyey...akhirnya hari yan ditunggu2 sampai juga. Kul 5.30am Mummy dah bangun terus kemas baju untuk balik kampung. Lepas breakfast dan potong birthday Danish, Daddy siap2 nak g airport, Daddy ambik cab jer. Pas tu Mummy masak sikit2 untuk bawak bekal balik kampung. Sambil tu calling2 dan sms suku sakat tanya bila nak bertilak, check point kat mana , bawak apa ...dan blalaall.

Lepas campak susun barang2 dalam kereta Mummy mandi semula, panas beb berpeluh2 walau dah mandi sebelum tu. Kul 11 am Mummy bertolak. Sms Mama Miraki, dia kata dia pun dah keluar gak (tak tak lah keluar dari rumah atau baru keluar dari bilik air...hihih)

 
Penuh barang kat belakang, comfortor, bantal dan macam2 lagi lah, silap2 orang ingat nak pindah rumah.

 
Belum pun sampai Seremban anak2 dah zzzzzzzzzz... Si Danny jadi co-pilot tapi dia lah yang zzzzzz dulu...siap suruh Mummy pasang aircond kuat2 sebab dia nak tido berselimut...sabar jer la...

 
Si Danihs dan Dafiy pun zzzzz sama .... (bibik pun zzzz jugak kut...hihihi)

Mummy singgah kat R&R Ayer Keroh sebab lapar... Mummy malas nak breakfast kat rumah tadi, setakat minum jer dan jamah birthday cake Danish. Masa ni sms Mama Miraki dia kata dah sampai Ayer Keroh. Mummy ingat dia singgah R&R tapi rupanya dia exit tol Ayer Keroh dan sambung jalan baru...jimat kan tol...heheh...

 
Kami makan meehoon sup jer...

 
Wah! Dafiy pun makan meehon sup gak ker....Oooo perut dah kenyang main pulak dah... bila nak sampai rumah ni?

Dari Ayer Keroh, Mummy singgah kat Restoran Murtabak Singapore. Tapi 'kiciwa' kedai tutup, lupalah hari ni Jumaat, petang baru dia bukak. So Mummy beli nasi ambeng kat restoran dekat2 situ jer...

Mummy sampai kampung pukul 3:15pm. Kali ni Mummy jadi orang pertama sampai kampung dan kenalah bukak kunci dan kemas2 rumah dulu sementara yang lain sampai. Masuk rumah jer Mummy terus cari penyapu dan mop sementara bibik turun2kan barang. Masa ni anak2 bergaduh2 sebab nak menolong (akhirnya mengacau...). Masa Mummy depan dia orang elok jer dia orang mop lantai, bila Mummy ke dapor kejap sebaldi air dituangnye ke lantai dan pas tu dia orang main ski dan slide la kat ruang tamu tu...wah! masa tu memang my blood goes upstair la...dah le cuaca panas nak m****s dia orang buat main pulak...aduh geram betul.

 
Wow masa ni elok jer buat kerja sebab supervisor ada...lepas tu.....lu fikirlah sendiri...(sorry Nabil Mummy pinjam your tagline)

45  minit menyapu dan mengemop lantai = sauna 45 minit ...loose 4.5 GRAM berat badan kut...hahahah. Ngam2 Mummy siap mop lantai je Mama Miraki sampai rumah (Mummh dah tau dak taktik pengelat dia tu.... hahahah).

Lepas tu Som dan 2 orang anaknya sampai dari JB naik Express Maharani (selepas bertahun balik kampung tak naik bas...) Hubby Som balik Sabtu sebab anak dia Ijat ada Sekolah Khas. Tak apa Som, semangat balik kampung kau memang kuat itu pasal naik pas pun boleh! Tak ada alasan untuk tak balik kampung kan Som...

 
Pondok yang terbiar selama 2-3 bulan ni akhirnya ceria semula. Lantai pondok ni si Danny dah sapu dan mop sebelum gang bas sekolah sampai...

  
Bila dah cukup korum anak2 ni adalah xtvt xtreem dia orang ni... hah panjat pokok kelapa atuk tu, petik kelapa muda banyak...

 
Pokok kelapa atuk yang memeng senget ni senang untuk dia orang panjat dan petik kelapa dia (jaga2 semut banyak tau)

 
Bila dah ramai2 balik ni apa lagi bermulalah acara ulang-alik ke PS or Simpang Tiga untuk beli air RO dan air batu. Siap bawak tong air tu dah bubuh ais...

 
Pantang ada yang nak ke PS, anak2 semua mesti nak ikut, so selagi muat, Mummy sumbat jer semua dalam kereta...

 
Hah cukup lah stok air dan barang2 untuk petang dan malam ni, esok lain cerita...

Kul 6pm family Kak Mah pulak sampai. So kira oklah malam ni ada 4 family kat kampung. Malam menu ala2 kadar jer, ada rendang ayam Kak Mah  bawak, hati & ayam sambal Mummy bawak. Nak tambah lauk masak ikan terkurung (sardin ler...) dan buat telor omelette (plan nak buat telor dadar jer tapi kehabisan minyak masak la pulak, so tibai jer la labu...).

Friday, February 26, 2010

Happy 7th Birthday Adam Danish

HAPPY 7th BIRTH DAY
ADAM DANISH

Homemade strawberry cake for birthday boy...

26/02/2010 (Jumaat) - Esok (27/02/2010) anak kedua Mummy, Adam Danish sambut ulang tahun yang ke-7. Tahun ni ulangtahun Danish kami sambut awal seharai sama dengan sambutan Maulidul Rasul. Semoga Daish mendapat keberkatan berganda. Tak sempat nak buat apa2 celebration lagi pun. Lagipun pagi ni Mummy dan anak2 nak balik kampung dan Daddy ada pulak business trip ke Bangkok, so most propobly kami celebrate minggu depan bila Daddy balik. Sabar ya Danish.

Adam itu Nama Nabi dan Danish tu ertinya bijaksana. Semoga Adam Danish anak Mummy & Daddy ni menjadi insan yang berakhlak mulia dan bijaksana. Menjadi anak yang berguna dan mendapat keberkatan dan kesenangan hidup di dunia dan akhirat. Mummy & Daddy will always love you.

So hari ni sekadar potong kek yang Mummy buat malam tadi jer. Nanti minggu depan kita gi makan kat luar ya Danish. Sabar tau. Hadiah Danish dia dah dapat masa birthday Daniel. Beli hadiah yang sama jer, kalau tak nanti dia orang gaduh.

 
 
Birthday boy in action...

 
Sayang Danish...

 
Tiuppppppp and make yr wish.... PSP PSP PSP (ntah bila Mummy & Daddy nak belikan...)

 
Posing2 dulu sebelum kek dipotong...

 
Kiri - Danny : Lambat betul la si Angah ni nak potong kek, masa besday Along dia yang tak sabar...
Kanan - Dania : Nanti besday Dania nak suruh Mummy buat kek lagi besar dari kek Angah ni...nampak cam sedap je kek ni.. tapi kek strawberry tu kan pink .. Angah lelaki mana boleh kek pink....

 
Sedapnya stoberi ni... Mummy petik kat farmville Mummy ke?

 
Ngup...ngup...


 
Sayang Mummy & Daddy

Sweet moment....


...Daddy nanti balik dari Bangkok jangan lupa beli present Danish tau...beria2 si Danish pesan kat Daddy b4 Daddy pegi.

 
Kek yang dah selamat dipotong, ni Mummy nak cerita kat u all ni tau, pstt! cam biasa la jangan bagi tau orang lain tau... Mummy rasakan kek ni tersangatlah sedapnyeeeee....nyum...nyum...nyum.... hahahhaha .... tp daddy & anak2 kata memang sedap...terasa betul strawberry dia.... rasa masam sikit mengimbangi rasa manis...wow mabeles.... dan si Danny complaint kenapa masa besday dia Mummy tak buat cake macam ni....emmm nanti tahun depan Mummy buat kek stawberry untuk besday Danny ye...(dlm hati kata masa tu Mummy nak makan kek choc so Mummy buat le utk Danny kek choc)

7th birthday card for Danish... bday card dari umur setahun sampai sekarang Mummy simpan dalam kotak khas, nanti bila dia orang dah pandai simpan dan menghargai barang pemberian baru Mummy bagi semua kad tu pada dia.

Sapa yang sampai kampung awal mungkin dapat rasa kek ni...so kalau nak rasa baliklah awal2 sikit... tinggal sikit jer ni sebab dah bagi kat jiran tetanga sikit...

N3 ni dibuat masa Mummy tengah goreng ayam nak bawak bekal, plan nak masak kicap ayam ngan hati ayam goreng kunyit jer la...

Thursday, February 25, 2010

Strawberry cake...

Hari ni Mummy balik kerja awal sikit, selain dari tak sedap perut Mummy nak buat cake untuk anak Mummy, Adam Danish. Esok bday dia yang ke-7. Dia tak nak cake chocolate. Kali ni dia nak cake strawberry tapi ada gambar spiderman.

Balik kerja Mummy singgah ke bakery shop dekat2 dengan Metro Point Kajang beli barang2 nak buat cake. Niat nak beli 2-3 barang tapi bila dah kat kedai yang ada segala macam barang2 untuk bakeri ni terjebak le beli ntah apa2 benda yang tak masuk dalam list pun....

Dari bakery shop ni Mummy g Tescooooooooo Saujana Impian pulak sebab nak pi beli strawberry. Nasib baik banyak strawberry hari ni. So beli sebekas la. Balik sampai rumah terus kelentang kelentung kat dapor... layanzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

Cake yang dah siap sedia untuk dibakr...

Kek yang dah masak tu potong dua ...

Sapu ngan strawberry filling

Pakaikan cake ngan buttercream icing

Cake yang dah pakai baju...

Tepek je la ngan spiderman edible image...

Pas tu tabur2 ngan colorful choc rice, tulis2 dan letak strawberry. Strawberry tu Mummy letak atas whipping cream...

Belah luar tu Mummy tepek jer ngan mint choc....Tadaaaaaaaaa.....siap untuk dipotong esok!

 
Assistants Mummy untuk projek cake hari ni...Dania & Danny....

p/s Nak kena beli  mixer baru, mixer cokia dan cikai yang ada tu dah boleh masuk museum....baru guna kejap dah rasa panas....tapi dah banyak gak lah jasa mixer tu... sapa2 yang ada mixer canggih tapi tak nak pakai bagi je la kat Mummy yer! Daripada berkarat jer dalam almari tu baik Mummy guna...ngkorang gak dapat pahala....heheh