Wednesday, September 18, 2013

Cuti-cuti Perth - Part 4 (Hyde Park)

Kat Perth ni memang banyak taman-taman reakrasi samada taman-taman yang besar atau taman-taman reakrasi yang kecil. Memang pemandangan dalam bandar cantik sebab banyak kawasan menghijau.

Kami sempat gak singgah ke Hyde Park dalam sejam... bagi budak-budak main sekejap kat playground dan pusing-pusing keliling tasik. Terjaga sungguh taman-taman dia orang ni.Rasanya tak de pun nampak ada pekerja yang asyik menyapu jer tapi tak de pun sampah merata-rata kat taman tu. Bab kebersihan ni memang respect la dengan dia orang.















Saturday, September 14, 2013

Pecal Meletopssss


Tengahari ni Mummy masak pecal je. Untuk anak2, Mummy cuma panaskan ayam masak kicap semalam dan gorengkan telir dadar je. Pecal ni kena pedas dan kalau ada pucuk ubi lagi sedap. kat kedai hari ni tak de orang jual pucuk ubi. Yang ada orang jual DAUN ubi yg panjang2 sangat, dah macam nak bagi ksmbing makan jerr.

posted from Bloggeroid

Friday, September 13, 2013

Cuti-cuti Perth - Part 3 (Kings Park)

2nd day di Perth.... Morning

Lokasi wajib bila ke Perth selain Caversham Wildlife Park semestinnya Kings Park. Taman reakrasi yang sangat luas, cantik dan bersih. Terkenal dengan barisan pokok2 yang batangnya berwarna putih

Tengok la batang pokok2 tu semua warna putih... agak2 dia kopek kulit pokok tu atau memang asal kejadian dah macam tu


Comel tak kereta kak ton warna merah menyala tu?



My hero kecik yang encem....heheh. Anak sendiri kena la puji kan...hahaha

Free style




Ringan jer pokok ni...


Yahhhhhhhhhh


Kalau malam2 gelap nampak tiang2 putih dengan dahan kanan kira cam tangan cam menakutkan gak kan....heheh...tinggi sungguh imaginasi Mummy






Meeting of two rivers

Eh...eh.... terselit gak gamabr dia ek....heheh




Ehem ehem


Tak boleh Mummy nak posing2 berdua jer ngan Daddy... si kecik ni menyelit jer.....



Tuesday, September 10, 2013

Jom pegi Syria

Saja nak ubah style bertudung. Mummy suka pakai tudung yang simple je dan cepat untuk dipakai. Sebab tu selalu sarung jer tudung Ariani. Tapi Mummy suka gak tengok orang yang rajin pusing-pusing pakai shawl. Pernahlah Mummyncuba 2-3 kali pakai shawl tapi cam tak berapa sesuai dengan Mummy yang nak ringkas serba serbi je. Rasa kalau pakai shawl kena sopan2 je tak boleh lasak takut nanti shawl terburai...hehhe.

Semlam dan hari ni, Mummy try pakai tudung Syria pulak. Ada 3 helai je pun tudung ni...hehe


Hari ini



Semalam

posted from Bloggeroid

Sunday, September 8, 2013

Lama tak masak

Ada yang tanya kenapa dah lama Mummy tak post pasal masak2 dan makan2. Pada adik manis yang bertanya tu, memang Mummy lama tak masak2 di hujung minggu sebab asyik gantung periuk belanga dan pegi open house jer... hahhaha. Kita wajib memenuhi undangan orang kan...heheh. Raya pun dah habis, semalam penutup jamuan raya kat rumah kakak Mummy Datin S. Hari ni tak de yang menjemput makan2 so Mummy kena masak la.


Menu hari ni


Kari umbut kelapa + ayam


Sambal ijo membunuh petai + ikan bilis. Resepi Mama Miraki. Mummy tak suka petai so Mummy ambik ikan bilis je. Daniel dan Danish suka betul sambal ni


Tauhu tempe goreng cicah sambal kicap


Ikan parang dan jenahak goreng.


Ikan gelama masjn

posted from Bloggeroid