Monday, June 11, 2012

Semoga cepat sembuh abangku Wong Khoo Lai

Assalammualaikum,


Minta jasa baik pengikut2 dan silent reader blog Mummy Gee untuk sama2 mendoakan agar satu-satunya abang Mummy di dunia ini Bahrin Omar a.k.a Yin Wong Khoolai sepat sedar dan sembuh dari penyakit yang sedang dihadapinya . Sekarang ni abang Mummy masih berada di bahagian emergency Hospital Sultanah Aminah. Sebelum tu dia berada di Hospital Kulai.


Gambar abang Mummy ni Mummy ambik hari Sabtu lepas masa kami ramai2 balik ke kampung. Masa ni dia sihat segar bugar jer.

Abang Mummy ni pagi tadi ok jer sempat comment status FB family. Mengikut info yang disampaikan oleh kakak2 Mummy yang berada di JB, abang Mummy ni selepas lunch di sekolah terus muntah2 dan tak sedarkan diri. Kawan2 cikgu bawa dia ke Hospital Kulai dan doktor bagi injection. BP dia naik. Dia ada sedar sekejap tapi mamai2 dan cuba nak cakap tapi tak boleh difahami, selepas tu dia tak sedarkan diri semula.

Dr dah buat scan, masuk camera dalam perut dan pasang alat bantuan pernafasan. Memang berselirat dengan wire sana sini. Pukul 10mlm abang Mummy dipindahkan ke HSA.

Sehingga N3 ni Mummy publish kami belum dapat berita dan update. 

Yin, ko mesti kuat. Lawan penyakit tu!

Friday, June 8, 2012

Selamat Hari Raya - We balik kampung

We'all balik kampung... bye2 semua jumpa di kampung. Mari kita meriahkan pekan 83500



Wednesday, June 6, 2012

The best place in the world! I'm coming

Hari ni MUmmy cuti sampai Isnin depan. Mood Pra-percutian Mummy yang akan datang ... layan je la yer gambar. Kepada yang tak dapat nak 'menjoinkan' diri siri balik kampung hujung minggu ni, layan jer la gambar2 ni dulu.. kut2 tetiba rasa nak join pulak...hahahha. 

Kedamaian di Homestay Hj Omar & Hjh Amanah

Fully booked yer

Laki sapa la yang rajin sangat bakar sampah tu

Santai2 time


Lama tak jumpa abang kopi 


Terjah ke pasar minggu

Apakah akan berlaku lagi kemusnahan seperti ini!!!!

Ziarah 'rumah' emak dan abah



Monday, June 4, 2012

Farah ♥ Firdaus

Cuti sekolah sinonim dengan majlis kahwin, semalam jiran Mummy buat majlis kahwin untuk anak dia. Ini majlis perkahwinan yang ke-3 kat taman perumahan Mummy ni sejak Mummy pindah ke sini. Kawasan perumahan Mummy ni baru 2 tahun lebih so mostly yang tinggal di sini pun baya2 Mummy dan anak2 pun masih sekolah. Cuma ada beberapa orang jer yang tunggu masa nak pencen, so memang jarang la majlis kahwin diadakan.  

Tema blue turquoise dan putih, sangat2 soft dalam cuaca panas. So untuk adik2 kat luar sana yang nak kahwin tu kalau nak pilih warna thema perkahwinan tu sesuaikan la dengan cuaca panas kat tempat kita ni yer, unless uols buat majlis kat dewan yang siap dengan aircond. Uols imagine dalam cuaca panas dan khemah tu warna oren terang, purple pekat atau merah menyala2 tak ke menambahkan kepanasan tetamu2...hihi... Mummy la yang menyibuk2 kan...hihih


Tamu dah start datang

Ada khemah kat jalan ada yang kat taman

Ala2 garden wedding ni...hihi


Pengantin lama

Pengantin baru... Farah & Firdaus


Pengantin siap peace lagi


Mummy dan sebahagian dari jiran2 selorong


Dania & girls next door


Pengantin kecik...heheh


Nak gak dia bergambar kat sini cam kakak dia

Best apa gebang2 ngan jiran2 bawah pokok buluh ni...hihi... redup dan berangin lagi


Gang gossip tepi pagar


Dengan Kak Zee dan Dr Farah (yang tunggu masa bersalin)


Dengan Kak Gayay dan Datin Afida

Kepada Farah & Firdaus, Selamat Pengantin Baru dan semoga kekal hingga ke akhir hayat.

Saturday, June 2, 2012

BBQ Dimalam Minggu

Hohoho... nt yang berada dalam draft mode hampir seminggu.... hahaha.... publish je la yer

Sebelum apa2 kita pose kat rumah tuan punye majlis yer


Lepas tu barulah posing ngan tuan punye majlis.... Mummy dan tuan rumah...Datin S


Dania dan cucu Mummy si Ecah

Mak sedara dan anak2 sedara dan juga cucu saudara


Anak sedara dan mak sedara yang gila posing


My kembar tak seiras


Happenning







Kesian si Emi tak sempat nak tiup lilin pun, sepupu2 dan anak2 sedara yang over


Cepat potongggg


Wah rajinnya anak Mummy ni 

Menu malam tu BBQ, nasi lemak, mee goreng dll












Mummy bawak ni jer... kuih talam cendol dan choc cuppies