Showing posts with label abah dalam kenangan. Show all posts
Showing posts with label abah dalam kenangan. Show all posts

Tuesday, August 2, 2016

Abah Dalam Kenangan - 13 Anniversary

Abah dalam kenangan...

2/8/2016 (Selasa) - Hari ni genap 13 tahun Abah pergi meninggalkan kami semua. Pergi yang tak akan kembali lagi. Sekejap betul masa berlalu. semoga Allah ampunkan dosa emak dan abah dan dimasukkan keduanya dikalangan orang-orang yang beriman. Al-fatehah.

Cuti raya yang lepas dapat juga Mummy, daddy dan anak-anak pergi ke 'rumah' emak dan abah.


Lepas subuh tadi Mummy baca catatan adik Mummy, Mama Miraki hari-hari terakhir Abah, tapi tak sanggup nak habiskan. Rasa sedih la sangat.


Semoga emak dan abah damai di sana. Kami di sini tidak pernah melupakan emak dan abah. Walaupun jarak di antara kita semakin jauh tapi emak dan abah tetap dekat di hati kami. Al-fetehah untuk emak dan abah.




Signboard rumah terakhir emak dan abah...


Pusara emak dan abah yang berdekatan...

Thursday, August 2, 2012

Abah Dalam Kenangan - 9th Anniversary

Abah dalam kenangan...


2/8/2012 (Khamis) - Hari ni genap 9 tahun Abah pergi meninggalkan kami semua. Pergi yang tak akan kembali lagi. Sekejap betul masa berlalu. semoga Allah ampunkan dosa emak dan abah dan dimasukkan keduanya dikalangan orang-orang yang beriman. Al-fatehah.


Lepas subuh tadi Mummy baca catatan adik Mummy, Mama Miraki hari-hari terakhir Abah, tapi tak sanggup nak habiskan. Rasa sedih la sangat.


Signboard rumah terakhir emak dan abah...


Pusara emak dan abah yang berdekatan...

Semoga emak dan abah damai di sana. Kami di sini tidak pernah melupakan emak dan abah. Walaupun jarak di antara kita semakin jauh tapi emak dan abah tetap dekat di hati kami. Al-fetehah untuk emak dan abah.

Wednesday, October 12, 2011

Dah Asar la bah!



Layan FB sambil makan cempedak goreng yang sangat2 manis hasil tanaman arwah abah...

Cerita pasal cempedak ni teringat pasa arwah Abah, masa abah tanam pokok buah2an kat keliling rumah, kita orang selalu cakap...  "Tak yah tanam lah bah, dah Asar ... nanti abah tak sempat rasa pun!". Emak yang dengar pun senyum je...hihih. Abah cakap , "kalau abah tak dapat rasa ye tak apa janji anak cucunya dapat makan, kalau abah dah tak ada boleh juga balik kampung tengok pokok2 buahnya."

Dan cakap abah memang ada betulnya , Abah cuma merasa seulas dua je cempedak ni, sebab masa cempedak ni pertama kali berbuah dan masak abah dah sakit duduk kat hospital. Anak cucu abah yang puas makan. Al-fatehah untuk emak dan abah. Pagi2 nirasa syahdu la pulak.

Pokok cempedak yang tak jemu mengeluarkan hasil... gambar ni Mummy ambik masa raya

  
Isi  comel2 tapi rasa sangat2 manis


TQ la pada Kak Kay yang datang opis Mummy hantar buah cempedak untuk  ni petang semalam. Dan TQ gakkepada Kak Mah yang hantarbuah2cempedak ni dari kampung ke rumah Kak Kay. Kiranya cempedak peninggalan abah ni dapat dirasa semua kami adik beradik.Abg Mummy si Yin Wong Kulai pun balik kampung gak so dia jadi distributor untuk zon selatan, dia hantar cempedak tu ke rumah Kak Long dan Som.... so uols berangin la masing2 ye lepas ni... hehhe

Tuesday, August 2, 2011

Abah Dalam Kenangan - 8th Anniversary

Abah dalam kenangan...

2/8/2011 (Isnin) - Hari ni genap 8 tahun Abah pergi meninggalkan kami semua. Pergi yang tak akan kembali lagi. Tak sangka sekejap  je dah 8 tahun. Balik kampung bulan lepas Mummy sempat ziarah pusara emak dan abah.

Lepas subuh tadi Mummy baca catatan adik Mummy, Mama Miraki hari-hari terakhir Abah, tapi tak sanggup nak habiskan. Rasa sedih la sangat.


Signboard rumah emak dan abah...


Pusara emak dan abah yang berdekatan...

Semoga emak dan abah damai di sana. Kami di sini tidak pernah melupakan emak dan abah. Walaupun jarak di antara kita semakin jauh tapi emak dan abah tetap dekat di hati kami. Al-fetehah untuk emak dan abah.

Monday, August 2, 2010

Abah Dalam Kenangan - 7th Anniversary

Abah dalam kenangan...

2/8/2010 (Isnin) - Hari ni genap 7 tahun Abah pergi meninggalkan kami semua. Pergi yang tak akan kembali lagi. Tak sangka sekejap  je dah 7 tahun. Balik kampung kelmarin Mummy sempat ziarah pusara emak dan abah. Mummy pergi dengan MMiraki, Kak Noor, Kak Long, Som dan anak2.

Lepas subuh tadi Mummy baca catatan Mama Miraki hari-hari terakhir Abah, tapi tak sanggup nak habiskan. Rasa sedih la sangat.


Signboard rumah emak dan abah...


Masuk ke kawasan perkuburan memang terasa sayu je kan.

Pusara emak dan abah yang berdekatan...

Pusara abah...

Pusara abah...


Semoga emak dan abah damai di sana. Kami di sini tidak pernah melupakan emak dan abah. Walaupun jarak di antara kita semakin jauh tapi emak dan abah tetap dekat di hati kami. Al-fetehah untuk emak dan abah.