Showing posts with label The Lagend Water Chalet Port Dickson. Show all posts
Showing posts with label The Lagend Water Chalet Port Dickson. Show all posts

Tuesday, June 22, 2010

Cuti-cuti Malaysia : Pantai Tanjung Tin (Part IV)

bersambung dari n3 sebelumnye...

The Lagend Water Chalets ni tak ada beach, kalau nak mandi kat beach kena jalan la sikit. So mostly dia orang mandi kat swiming pool je dan jakuzzi je. Bagi budak2 mandi kolam tu kira acara wajib la, bukak mata pagi2 terus nak terjun kolam. Suruh breakfast un masing2 kata dah kenyang...

 
 
Posing2 sebelum terjun kolam...Swimming suite Dania ni pun ada penaja gak...TQ MMiraki

  
 
Lepak2 santai kat balcony... gi breakfast pun semua dah siap pakai swimming suite..

 
 
Bestkan Danish....

 
Yeyey...Dafiy pun masuk kolam besar...

Mummy pun nak jadi duyung gak...

Seronokkk....

Best gak kan kalau Mummy letak jacuzzi ni ni kat laman depan tu... mesti tak de masalah nak paksa anak2 mandi...hehehe... lepas tu bil air sebulan main ribu2 jer...

Berendam 3-4 jam sampai naik kecut2 jari. Di Dafiy kejap naik kejap masuk kolam semula... lepas penat berendam time untuk pack barang dan balik...

 
Nak check out dah... ni la Manager on Duty hari ni , si Danish

Masuk kereta 5 minit je anak2 terus layan mata dan zzzzzzzzzzzzzz.... berselimut dan berselubung lagi

Balik kami ikut jalan Nilai lama, so orang jual durian kanan kiri jalan... mana boleh tengok je...so kenalah beli...nyum nyum ... sedapnye... harga ada berbagai RM5, RM6, RM9 dan RM30... Mummy beli yang RM6 sekilo dan RM9 sekilo.... durian apa la sampai RM30 sekilo ek... sebiji tu dah sekilo lebih...

Habis dah cuti2 Malaysia kali ni, anak2 pun semalam dah sekolah... tunggu next cuti2 oversea hujung tahun pulak kalua ada rezeki...

Monday, June 21, 2010

Cuti-cuti Malaysia : Pantai Tanjung Tin (Part III)

sambungan dari N3 sebelum ini...

Selain dari telematch @ sukaneka, acara wajib tiap kali family day mestilah grand dinner cum award presentation dan lucky draw ... so theme untuk dinner adalah FIFA World Cup 2010. So kenalah dress ala2 orang nak tengok bola gak. Daddy ada bagitau Mummy tapi bagitau malam sabtu mana sempat nak pi cari baju dah last minute. Dan cam biasa la sapa tak ikut tema akan kena denda. Tak nak kena denda punye pasal, lepas sukaneka Mummy & Daddy pi pusing2 nak cari jersey bola... nasib baik jumpa kedai jual baju bola kalau tak ada yang kena buat chicky dance atas stage tu...

 
England vs Brazil


3 Brazil + 1 Spain + 1 England

Emmm...agak2 Daddy bertuah tak ek malam ni... banyak tu hadiah2...

World Cup Nite tu... 

 
Table deco... lupa la nak snap menu...


Apasal mata Dafiy sepet sebelah tu...

Senyum...

Penyokong England ngan Spain boleh ngam pulak ek...heheh

 
Daddy & Dafiy

 
Makan time...

 
Perasan tak kali ni banyak gambar si Danish? Selalu punye susah nak ambik gambar dia, kali ni dia yang terjerit2 suruh Mummy ambik gambar dia. Tau kenapa tetiba dia berubah??? Emmm... nak letak gambar kat FB kata dia....

 
Yo..yo...

 
ho la hoop....

Sambil makan2 ada acara award presentation, cabutan bertuah dan indoor games. Dah leka makan, camera pun lupa nak snap2... uols raskan Daddy menang apa2 cabutan bertuah tak?

tunggu n3 seterusnya yer...

Cuti-cuti Malaysia : Pantai Tanjung Tin (Part II)





bersambung dari n3 sebelum ni...


Apalah maknanya family day tanpa telematch @ sukaneka kan...hihih... jom tengok aksi2 sukaneka. Mummy anak beranak semua participate kecuali si Dafiy la...


Mula2 sukaneka untuk anak2 lepas tu baru untuk staffs & spouses. Danny, Danish & Dania semua masuk berlainan group, so Mummy kena sokong semua team yang masuk le...heheh


Biasa la baju ada penaja...posing dulu b4 game. Daddy masuk team Brazil, Mummy masuk team England

Anak2 pun dapat baju tajaan...labuh baju tu sampai lutut si Dania..heheh

Daddy's princess...

Muka anak2 yang ceria..

 
Bawak board atas kepala...

Bawak board atas kepala...Dania pengelat sbab dia pegang board tu...

 
Lambung bola pingpong sambil berjalan...

 
Tarik bola guna gelong rotan

 
Tiub tepong ambik gula2 guna mulut...

 
Dania & friend sebelumd an selepas acara tiup tepong

 
Danih & Hakim sebelum dan selepas acara tiup tepong...

Malu2 pulak si Alisya & Daniel ni

Wajah2 kepenatan selepas acata sukaneka...

... tapi tetap senyum sebab hadiah menunggu untuk semua!

 
Yeyey...dapat hadiah...

 
Gossippinggggggg

Team England yang menang sorak...hahahah.... gambar Mummy bersukaneka tak ada sebab anak2 yang Mummy dah amanahkan ambik gambar masing2 leka main pasir sampai lupa nak amik gambar Mummy & Daddy bersukaneka... ni gambar cilok dari album FB Nieza... nanti kalau ada gambar2 tu Mummy upload kemudian...

Stay tune... tunggu next n3 ok