Saturday, August 17, 2013

Cuti-cuti Perth - Part 9 (Kerriley Park - Animal Feeding)

Aktiviti utama yang disedikan oleh pihak Kerriley Park kepada para pengunjungnya adalah aktiviti bagi makanan kepada binatang. AKtiviti ini diadakan setiap hari darai pukul 8-9.30am. Hari pertama jer Mummy dan Daddy pergi temankan budak-budak, hari seterusnya mereka pergi 4 beradik. Mummy tunggu kat rumah.

Farm map yang simple

Pagi yang indah.... semua bersemangat nak bagi binatang makan


Morning walk... perjalanan dalam 5-10 minit ke kawasan feeding 

Sempat main dulu tu...























Thursday, August 15, 2013

Cerita Raya Belum Habis Tau!

Cerita raya akan disambung lagi nanti. Tuan tanah sambung cuti2 raya lagi, nak pi tangkap kangaroo buat rendang.


posted from Bloggeroid

Tuesday, August 13, 2013

Kenangan Raya 2013 @ JDT - Part 6 (Menu Raya)

Bila hari raya selain menu rasmi JDT ketupat rendang, ada juga menu2 lain yang kami sediakan. Almaklum lah dah ramai yang kahwin campur dengan orang asal dari negeri2 pantai timur dan utara so menu pun kenalah dipelbagaikan.



Ketupat daun kelapa vs ketupat segera

Sayur lodeh vs sambal kacang

Rendang daging

Ketupat palas vs lemang

Nasi kerabu vs gulai ikan tongkol

Acar timun & sambal sotong kering

Sebelum pergi solat hari raya masing2 dah layan menu raya dulu
  
Selepas solat hari raya kami jemput jemaah dari surau datang ke rumah untuk jamuan hari raya dan marhaban...almost 50 orang gak yang datang







Monday, August 12, 2013

Kenangan Raya 2013 @ JDT - Part 5 (My biggggggg family)

Acara paling seronok dan kecoh masa hari raya adalah semasa bagi duit raya dan semasa nak ambik family photo. BUkan senang beb nak ambik gambar 55 orang dengan anak2 kecil lagi. Apa2 pun inilah hasil family photo keluarga besar Mummy.



Waris Hj Omar & Hjh Amanah. Alhamdulillah 55 orang dapat dikumpulkan pada pagi raya 2013 ini. Semoga kami semua dipanjangkan usia dan dapat lagi berkumpul pada hari raya 2015. Abaikan aksi  melampau Dr Nobo tu.. sampai baring2 lagi


Freestyle

My bigggg sisters and borther

Pandanglah lihatlah ... tiru macam saya. Best sangat sebab kakak2 dan abang Mummy yang sangat2 sporting melayan kehendak adik2 untuk mengedix...ingat senang ke nak dapatkan kakak2 yang dah veteran untuk posing cam ni

Dengarkan la irama lagu larut malam.... pabila larut malam

Inilah barisan kita.....

Keluarga Kak Long (1)
Belakang Kiri : Azlan, Ariff, Dr Khairul, Faez
Depan Kiri : Airil, Suzi, Airene, Kak Long, Myza, Rayyan Mikael

Keluarga Kak Noor (2)
Belakang Kiri : Ayien, Ariel, Emi, Iwan, Ayu, Eyna
Depan Kiri : Ija, Abg Rin, Zara Alisha, Kak Noor, Aqil Rayyan, Erra, Ecah

Keluarga Kak Fatimah (3)
Abang Md Shah, Farhan, Fareez & Kak Mah

Keluarga Kak Lah @ Kak Kay (4)
Belakang Kiri : Shasha, Hafeez, Syeera
Depan Kiri : Abg Wan, Kak Lah

Keluarga Mek @ Mama Janet (5)
Syafiq, Abg Brahim & Mek

Keluarga Yin @ Wong Khoo Lai (6)
Yin, Harith & Kak Tanty

Keluarga Som @ YB Bukit Mutiara (7)
Belakang Kiri : Izzad, Liza, Hafeez
Depan Kiri : Abg Enal, Aliya & Som

Keluarga Gee @ Mummy Gee (8)
Daniel, Radzuan, Dania, Dafiy, Gee, Danish

Keluarga Enab @ Mama Miraki (9)
Iki, Ika, Enab, Iki & Saidon

bersambung lagi... banyak lagi gambar2 menarik untuk dikongsi. Gambar2 raya ni memang banyak khas untuk suku sakat Mummy so kalau korang menyampah tengok gambar kami yang banyak sangat ni sila la X je... gambar paling best masa aktiviti bagi duit raya....

kalau lepas ni tak de update dari Mummy untuk seminggu dua ni, harap maaflah ye, tuan tanah pi sambung cuti2 lagi 

Kenangan Raya 2013 @ JDT - Part 4 (1 Syawal)

Suasana 1 Syawal di kampung Mummy... masa ni dalam pukul 6 lebih. Cantikkan suasana matahari baru nak naik.

Alhamdulillah 55 orang sanak saudara semua dah berkumpul di rumah pusaka ni.

Selamat Hari Raya Aidil Fitri dari Mummy sekeluarga...maaf zahir dan batin

Susahkan nak posing ramai2 anak beranak ni. Ada jer yang buat spoil...hahaha

Outdoor family photo

Purple-pink kami tahun ni

Emmmmm

Freestyle....





Minta maaf zahir batin..Mummy Daddy

Bunga kecik dalam rumah